Рекомендації закладам дошкільної освіти (ЗДО)

12 березня усі заклади дошкільної освіти були закриті на карантин через епідемію коронавірусу (COVID-19). 

Міністерство освіти і науки України сформулювало рекомендації для керівників департаментів (управлінь) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, керівникам закладів освіти всіх форм власності (листи МОН: від 11.03.2020 № 1/9-154від 13.03.2020 № 1/9-161). Наказом від 16.03.2020 за № 406 передбачено організаційні заходи для запобігання  поширенню коронавірусу COVID – 19 в закладах освіти, що функціонують на території України.

Всім освітнім закладам рекомендовано налагодити можливість отримувати освіту та спілкуватись з педагогами за допомогою дистанційних технологій.

Метою дистанційного навчання є надання освітніх послуг шляхом застосування у навчанні сучасних інформаційно-комунікаційних технологій за певними освітніми або освітньо-кваліфікаційними рівнями відповідно до державних стандартів освіти.

Відповідно до частини першої статті 26 Закону України «Про освіту» керівник закладу освіти здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти.

При запровадженні дистанційної роботи закладу дошкільної освіти керівник видає відповідний наказ «Про запровадження дистанційної роботи на період карантину».

Відповідно до статті 29 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211 та з метою запобігання поширенню коронавірусу COVID-19 наказом по закладу дошкільної освіти запроваджується:

1. Дистанційна робота вдома педагогічним працівникам, а також працівникам (бухгалтерії, відділу кадрів– за можливості) закладу освіти.

2. Упродовж робочого часу, визначеного графіка, працівники зобов’язані:

  • виконувати обов’язки, передбачені трудовим договором;
  • відповідати на дзвінки керівника;
  • перевіряти електронну пошту та оперативно відповідати на листи;
  • організувати та проводити за розпорядженням керівника освітній процес за допомогою дистанційних технологій;
  • складати або корегувати плани роботи, готувати  матеріали щодо роботи з батьками (презентації, рекомендації щодо організації розпорядку дня дитини та організації освітньої діяльності) ;
  • писати конспекти занять відповідно до програми розвитку дитини дошкільного віку;
  • викладати матеріал під час Skype-конференцій,  Zoom, спілкування у групі по Viber (вайберу), WhatsApp (вотсапу), через електронну пошту, надсилати опитувальники для батьків тощо.

На карантині опинились не лише діти, а й деякі батьки, тому вкрай важливо педагогам закладу дошкільної освіти підтримувати зв’язок із батьками, допомогти їм організувати найкращий садочок у себе вдома.

Згідно із частиною другою статті 30 Закону України «Про освіту» заклади освіти, що мають ліцензію на провадження освітньої діяльності, зобов’язані забезпечувати на своїх вебсайтах (у разі їх відсутності – на вебсайтах своїх засновників) відкритий доступ до інформації та документів (освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою, інша інформація, що оприлюднюється за рішенням закладу освіти або на вимогу законодавства).

Перелік ресурсів із вправами та завданнями для дітей дошкільного віку.

Поради батькам дітей дошкільного віку з особливими освітніми потребами.

Рекомендації для занять із дітьми дошкільного віку від ЮНІСЕФ Україна.

Поради батькам на час пандемії та як говорити з дітьми про COVID-19 від ЮНІСЕФ Україна та МОН.