За даними Центру громадського здоров’я, станом на 23 липня в Україні зафіксовано 856 нових випадків коронавірусної хвороби COVID-19
Загалом в Україні 61 851 лабораторно підтверджений випадок COVID-19, з них 1551 летальний, 34 000 пацієнтів одужало. Проведено 921 858 тестувань методом ПЛР. Усього за добу одужало 828 пацієнтів.
Наразі коронавірусна хвороба виявлена:
Вінницька область — 2416 випадків;
Волинська область — 3401 випадок;
Дніпропетровська область — 1275 випадків;
Донецька область — 818 випадків;
Житомирська область — 1654 випадки;
Закарпатська область — 4641 випадок;
Запорізька область — 700 випадків;
Івано-Франківська область — 3765 випадків;
Кіровоградська область — 689 випадків;
м. Київ — 7278 випадків;
Київська область — 3391 випадок;
Львівська область — 8462 випадки;
Луганська область — 116 випадків;
Миколаївська область — 530 випадків;
Одеська область — 2691 випадок;
Полтавська область — 371 випадок;
Рівненська область — 5303 випадки;
Сумська область — 393 випадки;
Тернопільська область — 2548 випадків;
Харківська область — 3203 випадки;
Херсонська область — 218 випадків;
Хмельницька область — 1008 випадків;
Чернівецька область — 5443 випадки;
Черкаська область — 870 випадків;
Чернігівська область — 667 випадків.
Дані з тимчасово окупованих територій АР Крим, Донецької, Луганської областей та міста Севастополя відсутні.
Дослідження проводилися вірусологічною референс-лабораторією Центру громадського здоров’я України, а також обласними лабораторіями. Станом на ранок 23 липня 2020 року до Центру надійшло 1141 повідомлення про підозру на COVID-19. Всього з початку 2020 року надійшло 112 255 повідомлень про підозру на COVID-19.
МОЗ закликає: при перших симптомах респіраторних захворювань обов’язково зателефонуйте своєму сімейному лікарю.
Актуальні питання щодо підвищення пенсії з 1 липня 2020 року
Підвищення прожиткового мінімуму з 1 липня 2020 року –
підстава для перерахунку пенсій
Питання. Які перерахунки пенсій проведено органами Пенсійного фонду області з 1 липня 2020 року?
З 1 липня 2020 року проведено перерахунки пенсій у зв’язку із зміною соціальних стандартів відповідно до Закону України “Про Державний бюджет України на 2020 рік”, а саме прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (з 1638 грн. до 1712 грн. (на 4,5%)), прожиткового мінімуму в середньому на одну особу в розрахунку на місяць з (2027 грн. до 2118 грн. (на 4,9%)), прожиткового мінімуму для працездатних осіб (з 2102 грн. до 2197 (на 4,5%)).
Питання. Які виплати зросли з 1 липня у зв’язку із зміною зазначених соціальних стандартів?
З врахуванням зміни величини прожиткового мінімуму органами Пенсійного фонду перераховано мінімальні та максимальні розміри пенсій, доплату за понаднормативний стаж (для непрацюючих пенсіонерів), пенсії за особливі заслуги перед Україною, мінімальні пенсійні виплати особам з інвалідністю внаслідок війни та учасникам бойових дій, підвищення ветеранам війни та членам їх сімей, підвищення жертвам нацистських переслідувань, щомісячну державну адресну допомогу особам з інвалідністю внаслідок війни та учасникам бойових дій, державну адресну допомогу на догляд особам з інвалідністю внаслідок війни, надбавки на утриманців «військовим» пенсіонерам, мінімальні пенсійні виплати особам з інвалідністю внаслідок аварії на ЧАЕС із числа учасників ліквідації, мінімальні пенсійні виплати шахтарям.
Перерахована також надбавка до пенсії особам, які мають статус “Почесний донор України” та “Почесний донор СРСР”. Розмір цієї надбавки збільшився з 202,70 грн. до 211,80 грн. (на 9,10 грн. або на 4,5%).
Зазначений перерахунок проведено автоматично, без додаткових звернень пенсіонерів до органів Фонду.
Питання. Як зміна прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, впливає на розмір мінімальної пенсії за віком?
Згідно статті 28 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” мінімальний розмір пенсії за віком встановлюється на рівні прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Необхідною умовою є наявність страхового стажу для осіб, яким пенсії призначено до 01.10.2011 р. – це 25 років для чоловіків, 20 років для жінок, та в разі призначення пенсій після 01.10.2011 р. – 35 років для чоловіків і 30 років для жінок.
З 01.12.2019 року для зазначеної категорії пенсіонерів проведено перерахунок мінімальної пенсії за віком від величини 1638 грн. З 1 липня 2020 року мінімальний розмір пенсії за віком збільшився з 1638 грн. до 1712 грн. , на 74 грн. (або на 4,5%).
Пенсіонерам, які працюють (провадять діяльність, пов’язану з отриманням доходу, що є базою нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування), перерахунок у зв’язку із зміною величини прожиткового мінімуму проводиться після звільнення з роботи. Тому, пенсіонерам, які припинили трудову діяльність, необхідно звернутись до сервісного центру обслуговування громадян головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області за місцем перебування на обліку з відповідною заявою та документами про звільнення. Пенсію їм буде перераховано від нової величини прожиткового мінімуму з дня, що настає за днем звільнення з роботи.
Питання. А як зміниться розмір пенсії, якщо основний розмір пенсії перевищує величину прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність?
Відповідно до статті 28 Закону за кожний повний рік страхового стажу понад 35 років чоловікам і 30 років жінкам (а для пенсій, призначених до 01.10.2011 р., відповідно понад 25 і 20 років) розмір пенсії за віком, обрахований від стажу та заробітної плати, збільшується на 1%, але не більше як на 1% мінімального розміру пенсії за віком.
До прикладу, жінці призначено пенсію в 2015 році з врахуванням страхового стажу 40 років. Її основний розмір пенсії, обрахований від стажу і заробітної плати, становить 2500 грн. При зміні величини прожиткового мінімуму до 1712 грн. доплата за 10 років понаднормативного стажу буде складати 171,20 грн. (1712,00 * 10%), збільшення відбудеться на 7,40 грн. (171,20 – 163,80 ).
Для непрацюючих пенсіонерів, в яких основний розмір пенсії вище величини прожиткового мінімуму та відсутні надбавки, підвищення, збільшення пенсійної виплати з 1 липня 2020 року відбудеться лише за рахунок збільшення доплати за понаднормативний стаж, оскільки її розмір буде обчислено від нової величини прожиткового мінімуму 1712 грн. Доплата за 1 рік понаднормового страхового стажу зростає на 0,74 грн. (з 16,38 грн. до 17,12 грн.).
Питання. Чи отримають в липні підвищення до пенсії пенсіонери, яким з 1 травня 2020 року встановлено пенсію в розмірі 2100 грн.?
Згідно пункту 3 постанови Кабінету Міністрів від 01.04.2020 р. №251 з 1 травня 2020 року пенсіонерам, які мають страховий стаж понад 30 років жінки та 35 років чоловіки та розмір їх пенсії з урахуванням передбачених законодавством надбавок та підвищень (крім пенсії за особливі заслуги перед Україною) становить менше 2100 грн., встановлюється доплата, з врахуванням якої пенсійна виплата має становити 2100 грн.
Приклад: жінка при наявності 38 років страхового стажу отримувала пенсійну виплату в розмірі 2100 грн.:
1750,00 грн. – розмір пенсії, обчислений від стажу і заробітку
131,04 грн. – доплата за 8 років понаднормативного стажу (1638 х 8%)
218,96 грн. – доплата до 2100 грн.
Після перерахунку з 1 липня розмір пенсії не зміниться, оскільки на суму підвищення (5,92 грн.) зменшиться розмір доплати до 2100 грн.:
1750,00 грн. – розмір пенсії, обчислений від стажу і заробітку
136,96 грн. – доплата за 8 років понаднормативного стажу (1712 х 8%)
213,04 грн. – доплата до 2100 грн.
Питання. Чи підвищились розміри пенсій у осіб з інвалідністю внаслідок війни ?
Відповідь. З 1 липня 2019 року відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2019 року №543 “Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України” збільшено розмір мінімальної пенсійної виплати для осіб з інвалідністю внаслідок війни, розмір якої обчислюється у відсотках від величини прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.
У зв’язку з цим з 1 липня 2020 року зазначеній категорії ветеранів також проведено перерахунок пенсій, виходячи з нового розміру прожиткового мінімуму, і їх розмір для осіб з інвалідністю внаслідок війни
– 1 групи становить 11128 грн. (1712,00*650%) – збільшено на 481 грн.
– 2 групи – 8988 грн. (1712,00*525%) – збільшено на 388,50 грн.
– 3 групи – 6163,20 грн. (1712,00*360%) – збільшено на 266,40 грн.
Для учасників бойових дій розмір мінімальної пенсійної виплати становить 165% від величини прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, а це з 1 липня – 2824,80 грн.
Для осіб з інвалідністю внаслідок війни ІІ і ІІІ груп із числа учасників бойових дій у період Другої світової війни, яким виповнилося 85 років і більше, встановлюється щомісячна державна адресна допомога до мінімальної пенсійної виплати в розмірі 650% прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб, тобто до 11128 грн.
Питання. Чи вплинуло збільшення величини прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб на розміри пенсій учасників ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи?
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011р. №1210 “Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” (із змінами) для учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, щодо яких встановлено причинний зв’язок інвалідності з роботами по ліквідації Чорнобильської катастрофи, встановлені гарантовані пенсійні виплати, розмір яких обчислюється у відсотках від прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб.
З 1 липня 2020 року пенсії ліквідаторів, обчислені в розмірі відшкодування фактичних збитків, з урахуванням всіх підвищень і доплат, не повинні бути нижчими для осіб з інвалідністю І групи – 285 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, або це 4879,20 грн. (+210,90 грн.); ІІ групи – 255 %, або це 4365,60 грн. ( + 188,70 грн.); ІІІ групи – 225 %, або це 3852,00 грн. (+ 166,50 грн.).
До пенсій учасникам ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС призначається додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров’ю, в розмірах, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 р. №1210 (із змінами). Це підвищення встановлюється в твердих розмірах від 56,94 грн. до 474,50 грн. і при зміні величини прожиткового мінімуму не перераховується.
Не перераховуються також з 1 липня пенсії військовослужбовцям та військовозобов’язаним, які були призвані на військові збори, та брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, інших ядерних випробувань, військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї під час проходження військової служби (військових зборів) і внаслідок цього стали особами з інвалідністю, обчислені з п’ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня поточного року.
Питання. Чи перераховано пенсію шахтарям?
Відповідно до ст.8 Закону України “Про підвищення престижності шахтарської праці” мінімальний розмір пенсії шахтарям, які відпрацювали на підземних роботах не менш як 15 років для чоловіків та 7,5 років для жінок, встановлюється незалежно від місця останньої роботи, у розмірі 80% середньої заробітної плати шахтаря, але не менш як три розміри прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність.
З врахуванням зазначеного та на виконання Закону України “Про Державний бюджет України на 2020 рік” перераховано з врахуванням величини прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, 1712 грн. і мінімальні пенсійні виплати шахтарям.
Мінімальна пенсійна виплата для зазначених пенсіонерів зросла на 222 грн., або на 4,7%, з 4914 грн. (станом на 30.06.2020 р.) до 5136 грн. (станом на 01.12.2019 р.).
Питання. А чи відбулось збільшення розмірів пенсій у зв’язку з втратою годувальника у вдів загиблих (померлих) військовослужбовців?
Згідно Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб” мінімальний розмір пенсії в разі втрати годувальника не може бути нижче двох розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, на кожного непрацездатного члена сім’ї.
З 1 липня 2020 року з врахуванням нового прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб зазначена мінімальна виплата зросла на 148 грн. і становить 3424 грн. (1712 грн. х 2).
Питання. Розміри яких надбавок та підвищень для ветеранів війни перераховано з 1 липня?
Перерахунку підлягали ті надбавки і підвищення, розміри яких визначаються у відсотках від величини прожиткового мінімуму.
Виходячи з нової величини прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, 1712 грн., перераховано розміри надбавок та підвищень ветеранам війни та членам їх сімей (10% – 50% прожиткового мінімуму); жертвам нацистських переслідувань (25% – 50% прожиткового мінімуму); пенсії за особливі заслуги перед Україною (20% – 40% прожиткового мінімуму); державної соціальної допомоги на догляд особам з інвалідністю війни (15% – 100% прожиткового мінімуму); надбавок на утриманців відповідно до Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб”» (50% прожиткового мінімуму на кожного утриманця).
У разі, якщо в складовій пенсійної виплати є зазначені надбавки та підвищення, то вони перераховуються у зв’язку із зміною величини прожиткового мінімуму незалежно від факту роботи особи.
Питання. Які надбавки не підлягають перерахунку при зміні соціальних стандартів?
В зв’язку з тим, що деякі надбавки та підвищення не залежать від величини прожиткового мінімуму, а визначаються окремими постановами, з 1 липня 2020 року залишились незмінними підвищення дітям війни (66,43 грн.), підвищення реабілітованим (54,40 грн.) та членам їх сімей (43,52 грн.), надбавки на догляд (50 грн.), надбавки на утриманців згідно Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” (150 грн.).
Питання. Чи отримають підвищення пенсіонери, яким виповнилося 80 років та з 1 квітня 2020 року для них встановлено доплату до 500 гривень?
На виконання постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання підвищення пенсійних виплат та надання соціальної підтримки окремим категоріям населення у 2020 році» з 1 квітня 2020 року пенсіонерам, яким виповнилося 80 років, встановлено щомісячну компенсаційну виплату до пенсії в розмірі до 500 грн.
Тим пенсіонерам, яким 80 років виповнюється після 1 квітня 2020 року, щомісячна компенсація буде встановлюватись з дати досягнення такого віку.
Крім того, якщо пенсіонер віком старше 80 років має страховий стаж не менше 25 років чоловік або 20 років жінка, то після встановлення доплати розмір їх пенсії не може бути нижче 2600 гривень.
Приклад 1. З 01.04.2020 року розмір пенсії 85-річної пенсіонерки (страховий стаж 42 роки) збільшився на 500 грн. (щомісячна компенсаційна виплата) і склав 3531,36 грн.:
2604,57 грн. – розмір пенсії, обчислений від стажу і заробітку
360,36 грн. – доплата за 22 роки понаднормативного стажу (1638 х 22%)
66,43 грн. – підвищення дітям війни
500,00 грн. – доплата 80-річним з 01.04.2020 року.
Після перерахунку з 1 липня розмір пенсії підвищиться на 16,28 грн. (перерахується доплата за понаднормативний стаж) і склав 3547,64 грн.:
2604,57 грн. – розмір пенсії, обчислений від стажу і заробітку
374,64 грн. – доплата за 22 роки понаднормативного стажу (1712 х 22%)
66,43 грн. – підвищення дітям війни
500,00 грн. – доплата 80-річним з 01.04.2020 року.
Приклад 2. З 01.04.2020 року розмір пенсії 82-річної пенсіонерки при страховому стажі 31 рік збільшився на 664,78 грн. і становить 2600,00 грн. (2001,65 грн. + 500,00 грн. (щомісячна компенсаційна виплата) + 98,35 грн. (доплата до розміру 2600,00 грн.):
1889,20 грн. – мінімальний розмір для 65-річних осіб
46,02 грн. – доплата за 11 років понаднормативного стажу (418,36 грн. х 11%)
66,43 грн. – підвищення дітям війни
500,00 грн. – доплата 80-річним з 01.04.2020 року
98,35 грн. – доплата до розміру 2600,00 грн.
Після перерахунку з 1 липня розмір пенсії не зміниться, оскільки складові пенсії не залежать від розміру прожиткового мінімуму.
Приклад 3. З 01.04.2020 року розмір пенсії 80-річного пенсіонера (страховий стаж 57 років) збільшився на 293,75 грн. і склав 9205,19 грн. (щомісячна компенсаційна виплата встановлюється в розмірі, що не вистачає до величини розміру середньої заробітної плати за 2019 рік):
8320,85 грн. – розмір пенсії, обчислений від стажу і заробітку
524,16 грн. – доплата за 32 роки понаднормативного стажу (1638 х 22%)
66,43 грн. – підвищення дітям війни
293,75 грн. – доплата 80-річним з 01.04.2020 року до 9205,19 грн.
Після перерахунку з 1 липня розмір пенсії не зміниться, оскільки на суму підвищення (23,68 грн.) зменшиться розмір доплати до 9205,19 грн.:
8320,85 грн. – розмір пенсії, обчислений від стажу і заробітку
547,84 грн. – доплата за 32 роки понаднормативного стажу (1638 х 22%)
66,43 грн. – підвищення дітям війни
270,07 грн. – доплата 80-річним з 01.04.2020 року до 9205,19 грн.
Питання. Чи зміниться розмір соціальної пенсії? І хто має право на соціальну пенсію?
Соціальні пенсії призначались органами Пенсійного фонду України відповідно до Закону України “Про пенсійне забезпечення” до 01 січня 2005 року. Призначені до 01.01.2005 року соціальні пенсії продовжують виплачуватись і перераховуватись у зв’язку із зміною прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб.
З 01 січня 2005 року особам, які не мають права на пенсію, органами соціального захисту населення призначається державна соціальна допомога відповідно до Закону України “Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю”.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України “Деякі питання пенсійного забезпечення громадян” від 26.03.2008 р. № 265 у разі, коли щомісячний розмір пенсійних виплат особам з інвалідністю, особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю не досягає прожиткового мінімуму, встановленого законом для осіб, які втратили працездатність, таким особам надається щомісячна державна адресна допомога до пенсії у сумі, що не вистачає до зазначених розмірів.
З 1 липня 2020 року для зазначеної категорії пенсіонерів також проведено перерахунок, розмір соціальних пенсій збільшився з 1638 грн. до 1712 грн. , на 74 грн. (або на 4,5%).
Питання. Коли відбудеться наступне підвищення пенсій і на скільки?
Відповідно до Закону України “Про Державний бюджет України на 2020 рік” наступна зміна соціальних стандартів відбудеться з 1 грудня 2020 року прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (з 1712 грн. до 1769 грн. (на 57 грн. або 3,3%)), прожиткового мінімуму в середньому на одну особу в розрахунку на місяць (з 2118 грн. до 2189 грн. (на 71 грн. або 3,4%)), прожиткового мінімуму для працездатних осіб (з 2197 грн. до 2270 грн. (на 73 грн. або 3,3%))
Відповіді на найпоширеніші питання щодо скасування самоізоляції через “Дій вдома”
Де мені пройти тестування на COVID-19?Пройти ПЛР-тестування можна у багатьох лабораторіях, але не всі з них мають доступ до системи для внесення даних. На сайті Центру громадського здоров’я України є перелік лабораторій, які зможуть внести Ваш результат. Будьте уважні! Перевірте, чи є обрана Вами лабораторія у переліку. https://phc.org.ua/news/algoritm-pripinennya-samoizolyacii-dlya-osib-scho-peretnuli-derzhavniy-kordon Також пам’ятайте, що результат ІФА-дослідження не є підставою для дострокового припинення самоізоляції.
Отримав результат кілька днів тому, коли мене знімуть?Зазвичай зняття із самоізоляції відбувається протягом кількох годин, якщо не допущено помилки у даних. Вкажіть у лабораторії той номер телефону, на який було встановлено додаток. Якщо номер було вказано неправильно, лабораторія на ваше прохання може змінити запис у системі. Це стосується й інших даних.
Хто саме і коли скасовує самоізоляцію? Відповідно до алгоритму, Центр як власник електронної системи надав доступ верифікованим лабораторіям та Міністерству цифрової трансформації. Внести дані в систему можуть тільки лабораторії. Міністерство цифрової трансформації як адміністратор додатку вивантажує дані в сервіс “Дій вдома”. Після вивантаження даних в додатку активується можливість вийти із самоізоляції.
Як відбувається зняття із самоізоляції в самому додатку “Дій вдома”?Зняття із самоізоляції відбувається під час вивантаження персональних номерів телефону Міністерством цифрової трансформації в додаток “Дій вдома”. Тому слідкуйте, щоби номер, наданий Вами лабораторії, був саме тим, на який встановлено додаток. У іншому разі сервіс додатку не зможе Вас ідентифікувати.
Чи можу я безкоштовно протестуватися на ковід для скасування самоізоляції? Завчасне припинення самоізоляції це добровільна процедура, тому зробити ПЛР-дослідження можливо власним коштом у лабораторії, що пройшла верифікацію та є в переліку на сайті Центра.
Лабораторія є у переліку, але мені відмовляють у тестуванні.У перелік Центра внесено лабораторії, які пройшли верифікацію відповідно до наказу МОЗ, та мають право діагностувати на збудник хвороби COVID-19. На підставі цього верифікованим лабораторіям було надано доступ до системи для внесення результатів. Деякі із цих лабораторій з внутрішніх причин не мають змоги надавати платні послуги, однак це питання може бути врегульоване лабораторією.
Лабораторія запевнила, що може вносити дані, я заплатила за тест, однак із самоізоляції мене не знято і лабораторії в переліку, як виявилося, немає. Деякі приватні лабораторії афішують свої послуги для зняття із самоізоляції, не маючи доступу до системи для внесення даних. Це вводить в оману населення, створює зайві непорозуміння та фінансові збитки для клієнта. Обов’язково перевіряйте перелік лабораторій на сайті Центру. Якщо з Вами вже трапилася така ситуація, Ви повинні знати, що лабораторія у будь-який час за власним бажанням може пройти процедуру верифікації за наказом МОЗ №722 та отримати доступ до системи. У іншому випадку, Вам доведеться здавати зразок повторно, обравши лабораторію із переліку.
Інформація про поширення коронавірусної інфекції 2019-nCoV станом на 22.07.2020р.
За даними Центру громадського здоров’я, станом на 22 липня в Україні зафіксовано 829 нових випадків коронавірусної хвороби COVID-19.
Загалом в Україні 60 995 лабораторно підтверджених випадків COVID-19, з них 1534 летальні, 33 172 пацієнти одужало. Проведено 907 360 тестувань методом ПЛР. Усього за добу одужало 973 пацієнти.
Наразі коронавірусна хвороба виявлена:
Вінницька область — 2364 випадки;
Волинська область — 3359 випадків;
Дніпропетровська область — 1260 випадків;
Донецька область — 813 випадків;
Житомирська область — 1634 випадки;
Закарпатська область — 4578 випадків;
Запорізька область — 691 випадок;
Івано-Франківська область — 3689 випадків;
Кіровоградська область — 688 випадків;
м. Київ — 7166 випадків;
Київська область — 3359 випадків;
Львівська область — 8353 випадки;
Луганська область — 110 випадків;
Миколаївська область — 527 випадків;
Одеська область — 2660 випадків;
Полтавська область — 360 випадків;
Рівненська область — 5232 випадки;
Сумська область — 383 випадки;
Тернопільська область — 2508 випадків;
Харківська область — 3139 випадків;
Херсонська область — 217 випадків;
Хмельницька область — 994 випадки;
Чернівецька область — 5404 випадки;
Черкаська область — 853 випадки;
Чернігівська область — 654 випадки.
Дані з тимчасово окупованих територій АР Крим, Донецької, Луганської областей та міста Севастополя відсутні.
МОЗ закликає: при перших симптомах респіраторних захворювань обов’язково зателефонуйте своєму сімейному лікарю.
Оголошення про проведення в електронній торговій системі продаж на аукціоні без умов об’єктів малої приватизації
Хмельницькою обласною радою організовано проведення в електронній торговій системі продаж на аукціоні без умов об’єктів малої приватизації, а саме:
Комплекс площею 3487,5 кв.м. Знаходиться за адресою:
31180 Старокостянтинівський район, с. Левківка, вулиця Миру, будинок 42 та
обліковується на балансі комунального некомерційного підприємства «Хмельницький обласний протитуберкульозний
диспансер» Хмельницької обласної ради, код за ЄДРПОУ 02004500.
Стартова ціна об’єкта для продажу на
аукціоні без умов:1387055,00 грн (без ПДВ).
Комплекс площею 1809,6
кв.м., Хмельницька обласна психіатрична лікарня. знаходиться
за адресами: 30423 Шепетівський район,
с. Городище, вулиця Шкільна, будинок 24 та вулиця Шкільна,
будинок 10А. Власники: Хмельницька обласна рада.
Стартова ціна об’єкта для
продажу на аукціоні без умов: 3 783 640,00 грн (без ПДВ).
Будівля,
будинок-інтернат, 235,7 кв.м; Котельня,
(складова частина) 38,4 кв.м. Перелік майна невід’ємного від об’єктів:
артезіанська свердловина, погріб, вбиральня. Знаходиться
за адресою: Шепетівський район, с. Вовківці, вул. Гвардійська, будинок 1А та
обліковується на балансі Ліщанського будинку-інтернату для громадян похилого
віку та інвалідів, код за ЄДРПОУ 26158402.
Стартова ціна об’єкта для
продажу на аукціоні без умов:308441,00 грн (без ПДВ).
Будівля, Б-2 площею 38,4
кв.м. Знаходиться за адресою: 29000 м. Хмельницький, провулок Геологів, 2 та
обліковується на балансі Комунального автотранспортного підприємства, код за
ЄДРПОУ 21337063.
Стартова ціна об’єкта для
продажу на аукціоні без умов:46800,00 грн (без ПДВ).
*З умовами
аукціону та характеристикою об’єктів приватизації можна ознайомитись на офіційному веб-сайті Хмельницької обласної
ради в розділі «Приватизація» та в
електронній торговій системі України «ProZorro»
Хмельницька обласна служба зайнятості продовжує надавати свої послуги у дистанційному форматі
За період карантину з 12.03.2020 року по 16.07.2020 року звернулися за допомогою у працевлаштуванні та отримали статус безробітного 12,2 тис. осіб, що в 1,9 рази більше ніж у відповідному періоді 2019 року (6,5 тис. осіб). З них: 54% – це жінки, 34% – молодь віком до 35 р., 11% – особи з додатковими гарантіями у сприянні працевлаштуванню. З загальної чисельності осіб, які отримали статус безробітного, 64% (7825 осіб) були звільнені з роботи під час карантину: за ст.36 – 6408 осіб (82%), ст.38 – 520 осіб (7%), ст.40 – 492 особи (6%), демобілізовані – 36 осіб, скасували держ. реєстрацію ФОП – 157 осіб, ст. 846 (ЦПХ) – 92 особи. Майже 51% звільнених з роботи під час карантину мали трудовий стаж більше 10 років.
Чисельність зареєстрованих безробітних зросла у всіх базових центрах зайнятості та філіях ОЦЗ у порівнянні з відповідним періодом 2019 року, а найбільше у: м. Хмельницький (в 3,8 рази), Старокостянтинівському районі та місті (2,5 рази), м. Кам’янець-Подільський (2,2 рази), Кам’янець-Подільському районі (2,1 рази), Волочиському і Деражнянському районах (1,9 рази).
Всього мали статус безробітного у період карантину 27,0 тис. осіб, що на 31% більше ніж у відповідному періоді 2019 року (20,5 тис.осіб).
У базі даних налічувалось 10,9 тис. вакансій від 2,6 тис. роботодавців (з 12.03.2019 по 16.07.2019 – 15,6 тис. вакансій). З початку введення карантину зареєстровано 8,3 тис. вакансій, що в 1,6 рази менше ніж у відповідному періоді 2019 року (13,0 тис. вакансій).
Отримали роботу 7,2 тис.осіб, що на 29% менше ніж у відповідному періоді 2019 року (10,1 тис.осіб). З загальної кількості безробітних працевлаштованих за направленням служби зайнятості (4,4 тис.осіб) 52% працюють у сільському, лісовому та рибному господарстві.
Станом на 17 липня 2020 року: актуальними залишалось 1,6 тис. вакансій, що на 37% менше ніж на відповідну дату 2019 року (2,5 тис. вакансій); кількість зареєстрованих безробітних становила 17,9 тис. осіб, що в 1,8 рази більше ніж на відповідну дату минулого року (10,0 тис.осіб).
Отже, послуги надаються дистанційно. Ви можете бути з нами на постійному зв’язку! Фахівці телефонної «гарячої лінії» за номером (0382) 65-09-04, 76-46-42 стануть Вашим консультантом та допоможуть отримати необхідну інформацію.
Хмельницький обласний центр зайнятості
На Хмельниччині частково відновлено рух залізничного транспорту
Наразі область знаходиться на першому етапі відновлення курсування залізничних сполучень.
Станом на 15.07.2020 у напрямку Хмельницької області відновлено курсування: двох пар пасажирських поїздів у прямому сполучені з Хмельницьким – №282/281 Хмельницький — Генічеськ і № 772/771 Хмельницький – Київ та 11 пар транзитних пасажирських поїздів – № 12/11 Львів – Одеса, № 49/50 Київ – Трускавець. № 81/82 Київ – Ужгород. № 86/85 Львів – Новоолексіївка. № 88/87 Ковель – Новоолексіївка № 98/97 Ковель – Київ. 108/107 Одеса – Ужгород. № 110/109 Львів – Херсон. № 122/121 Миколаїв-Рівне, № 232/231 Генічеськ – Івано-Франківськ. № 715/716 Київ – Львів.
Відновлено з 03.07.2020 продаж проїзних документів до/з станцій Хмельницький, Кривин, Славута-1, Шепетівка, Полонне, Деражня, Волочиськ у вищезазначені поїзди.
Крім того, з метою забезпечення перевезення пасажирів південної частини Хмельницької області, призначено курсування щоденного поїзда №769/770 Київ – Кам’янець-Подільський, який відправлятиметься із Києва з 17.07.2020, із Кам’янця-Подільського з 18.07.2020 та слідуватиме в межах Хмельницької області із зупинками на станціях Хмельницький, Гречани, Ярмолинці, Дунаївці, Кам’янець-Подільський.
На другому етапі передбачається відновлення курсування всіх інших пасажирських поїздів згідно з графіком руху поїздів на 2019/2020 рік, зокрема у напрямку станцій на території Хмельницької області.
Станом на 15.07.2020 у Хмельницькій області курсує 31 приміський поїзд, які призначались у період з 08.07.2020 по 14.07.2020.
Інформація про поширення коронавірусної інфекції 2019-nCoV станом на 21.07.2020р.
За даними Центру громадського здоров’я, станом на 21 липня в Україні зафіксовано 673 нових випадки коронавірусної хвороби COVID-19
Загалом в Україні 60 166 лабораторно підтверджених випадків COVID-19, з них 1518 летальних, 32 199 пацієнтів одужали. Проведено 894 393 тестування методом ПЛР. Усього за добу одужало 760 пацієнтів.
Наразі коронавірусна хвороба виявлена:
Вінницька область — 2330 випадків;
Волинська область — 3318 випадків;
Дніпропетровська область — 1224 випадки;
Донецька область — 797 випадків;
Житомирська область — 1609 випадків;
Закарпатська область — 4518 випадків;
Запорізька область — 682 випадки;
Івано-Франківська область — 3611 випадків;
Кіровоградська область — 686 випадків;
м. Київ — 7034 випадки;
Київська область — 3332 випадки;
Львівська область — 8229 випадків;
Луганська область — 110 випадків;
Миколаївська область — 524 випадки;
Одеська область — 2638 випадків;
Полтавська область — 356 випадків;
Рівненська область — 5183 випадки;
Сумська область — 371 випадок;
Тернопільська область — 2466 випадків;
Харківська область — 3082 випадки;
Херсонська область — 216 випадків;
Хмельницька область — 991 випадок;
Чернівецька область — 5363 випадки;
Черкаська область — 847 випадків;
Чернігівська область — 649 випадків.
Дані з тимчасово окупованих територій АР Крим, Донецької, Луганської областей та міста Севастополя відсутні.
МОЗ закликає: при перших симптомах респіраторних захворювань обов’язково зателефонуйте своєму сімейному лікарю.
Створення сімейних молочних ферм – це можливість сільським жителям працювати вдома та отримувати стабільний прибуток
Створення сімейних молочних ферм – це можливість сільським жителям працювати вдома та отримувати стабільний прибуток. Вже понад два роки на Хмельниччині активізувався даний напрямок самозайнятості на селі. І ми можемо бачити позитивні приклади, які спонукають сусідів і самим задуматися над створенням сімейної ферми. Департамент розвитку промисловості та агропромислового комплексу активно популяризує цю нішу.
Днями у директора Департаменту Олега Омелянюка відбулася розмова із сім’єю Шлюсарів з села Вільківці Чемеровецького району, які націлені на створення сімейної ферми. Допомогти сім’ї долучилася також голова села Анжела Стецюк, яка власним досвідом показує, що у селі можна отримати заробіток: вона ще з 12 людьми створила кооператив по вирощуванні грибів. Любові Шлюсар від працівників Департаменту отримала рекомендації щодо першочергових кроків по створенню СФГ, а також інформацію щодо Обласної програми «Часткова компенсація вартості придбаної сільськогосподарської техніки та обладнання (включаючи приватний сектор)».
Кроки створення сімейних фермерських господарствбез статусу юридичної особи
Обов’язковою умовою для створення сімейного фермерського господарства без статусу юридичної особи (далі – СФГ) є наявність земельної ділянки, наданої у власність та/або користування, у тому числі в оренду, для ведення фермерського господарства, товарного сільськогосподарського виробництва, особистого селянського господарства.
Реєстрація сімейного фермерського господарства
Фермерське господарство набуває статусу сімейного виключно за умови використання праці членів однієї сім’ї у розумінні статті 3 Сімейного кодексу України, відповідно до зазначених нижче кроків:
1. Підготовка установчих документів: договору або декларації
Договір про створення сімейного фермерського господарства без статусу юридичної особи укладається фізичною особою спільно з членами її сім’ї та підлягає нотаріальному посвідченню за місцем розташування майна та земельних ділянок фермерського господарства.
У разі одноосібного ведення такого господарства – фізичною особою самостійно складається декларація про створення СФГ в письмовій формі, яку нотаріально посвідчувати не потрібно.
Типова форма договору (декларації) про створення сімейного фермерського господарства затверджена наказом Мінагрополітики від 05.04.2019 № 177, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25.04.2019 за № 438/33409.
2. Звернення до державного реєстратора для реєстрації СФГ
Необхідно звернутися до державного реєстратора і подати такий пакет документів:
у разі звернення фізичною особою – підприємцем особисто, заявник пред’являє документ, що відповідно до закону посвідчує його особу;
у разі подання документів уповноваженою особою подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що підтверджує його повноваження, зокрема довіреність, (крім випадку, коли відомості про повноваження цього представника містяться в Єдиному державному реєстрі), а також пред’являється документ, що відповідно до закону посвідчує особу представника;
заява про державну реєстрацію фізичної особи підприємцем, що підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена;
заява про обрання фізичною особою спрощеної системи оподаткуваннята/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, але тільки за бажанням заявника;
нотаріально засвідчена письмова згода батьків (усиновлювачів) або піклувальника чи органу опіки та піклування;
для фізичної особи, яка досягла шістнадцяти років і має бажання займатися підприємницькою діяльністю, але не має повної цивільної дієздатності; – декларація або договір про створення СФГ.
Якщо фізична особа вже зареєстрована як фізична особа – підприємець, але бажає створити сімейне фермерське господарство без статусу юридичної особи, то можливо внести зміни до відомостей про фізичну особу – підприємця, що містяться в Єдиному державному реєстрі, для цього подаються такі документи:
у разі звернення фізичною особою – підприємцем особисто, заявник пред’являє документ, що відповідно до закону посвідчує його особу,
у разі подання документів уповноваженою особою подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що підтверджує його повноваження (крім випадку, коли відомості про повноваження цього представника містяться в Єдиному державному реєстрі), а також пред’являється документ, що відповідно до закону посвідчує особу представника;
заява про державну реєстрацію змін до відомостей про фізичну особу – підприємця, що містяться в Єдиному державному реєстрі, яка підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена;
договір (декларація) про створення СФГ.
3. Постановка на облік в органах ДПС, як платника податків
Зареєстровані в установленому порядку СФГ, подають заяву про застосування спрощеної системи оподаткування (далі – Заява) та ставки єдиного податку, встановленої для четвертої групи, до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація або обрати іншу систему оподаткування.
СФГ, яке є платником інших податків і зборів, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання Заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу.
ФОП щодо якої в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань містяться відомості про створення ним СФГ, які надійшли від державного реєстратора до органу ДПС, має право обрати або перейти на четверту групу платників єдиного податку за умови дотримання вимог статті 291 Податкового кодексу України:
здійснюють виключно вирощування, відгодовування сільськогосподарської продукції, збирання, вилов, переробку такої власновирощеної або відгодованої продукції та її продаж;
провадять господарську діяльність (крім постачання) за місцем податкової адреси;
не використовують працю найманих осіб; членами фермерського господарства такої фізичної особи є лише члени її сім’ї у визначенні частини другої статті 3 Сімейного кодексу України;
площа сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду у власності та/або користуванні членів фермерського господарства становить не менше двох гектарів, але не більше 20 гектарів.
Зареєстровані в установленому порядку СФГ, які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, подали заяву для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для четвертої групи, вважаються платниками єдиного податку з дня державної реєстрації.
На яку державну фінансову підтримку можуть розраховувати СФГ?
СФГ мають право на отримання державної підтримки за рахунок коштів державного бюджету відповідно до затверджених програм. Найпростішими формами держпідтримки для новостворених СФГ можна визначити такі: надання безвідсоткових кредитів черезУкраїнський державний фонд підтримки фермерських господарствобсязі до 500 тис гривень на конкурсних засадах на поворотній основі для використання на встановлені/заявлені цілі терміном до 5 років із забезпеченням виконання зобов’язання щодо повернення (застава, поручительство).
Додаткова фінансова підтримка через механізм доплати на користь застрахованих осіб – членів/голови сімейного фермерського господарства без набуття статусу юридичної особи, яке зареєстроване платником єдиного податку четвертої групи, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування протягом 10 років у розмірі від 0,9 до 0,1 мінімального страхового внеску виключно за умови сплати решти внеску головою СФГ за себе та за своїх членів.
Фінансова підтримка розвитку фермерських господарств (постанова КМУ від 7 лютого 2018 р. № 106) за напрямами:
спеціальна бюджетна дотація за утримання корів молочного напряму продуктивності фермерському господарству, у власності якого перебуває від п’яти корів, ідентифікованих та зареєстрованих відповідно до законодавства;
часткова компенсація витрат сільськогосподарським дорадчим службам, пов’язаних з наданням дорадчих послуг;
фінансова підтримка сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів.
Крім цього, СФГ можуть скористатися державною підтримкою за програмами:
розвитку тваринництва та переробки сільськогосподарської продукції (постанова КМУ від 7 лютого 2018 р. № 107);
часткової компенсації вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва (постанова КМУ 1 березня 2017 р. № 130 (із змінами);
фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів (постанова КМУ від 29 квітня 2015 р. № 300 (із змінами);
фінансової підтримки розвитку садівництва, виноградарства та хмелярства (постанова КМУ 15 липня 2005 р. № 587 (із змінами).
Крім того, постановою Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 р. № 28 «Про затвердження Порядку надання фінансової державної підтримки суб’єктам мікропідприємництва та малого підприємництва» встановлено механізми реалізації державної програми «Доступні кредити 5-7-9 %».
Дорожня карта отримання доплати ЄСВ
Порядок надання сімейним фермерським господарствам додаткової фінансової підтримки через механізм доплати на користь застрахованих осіб – членів/голови сімейного фермерського господарства єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затверджений постановою КМУ від 22.05.2019 № 565 (зі змінами) (далі – Порядок)
Одержувачі:члени/голова сімейного фермерського господарства без статусу юридичної особи, яке утворене відповідно до статті 8-1 Закону України «Про фермерське господарство» та зареєстроване платником єдиного податку четвертої групи.
Розмір компенсації:протягом 10 років у розмірі від 0,9 до 0,1 мінімального страхового внеску виключно за умови сплати решти внеску головою СФГ.
Для отримання доплати необхідно:
Крок 1
Голова СФГ зобов’язаний сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.
Крок 2
Голова СФГ подає не пізніше ніж за п’ять робочих днів до початку місяця до територіального органу ДПС за місцем свого обліку як платника внеску відповідні заяви від себе та усіх членів сімейного фермерського господарства (за формою згідно з додатками 1 і 2 Порядку). До заяв голова СФГ додає копію договору (декларації) про утворення сімейного фермерського господарства.
Крок 3
Територіальний орган ДПС розглядає заяви протягом трьох робочих днів. За результатами розгляду заяв робить у реєстрі страхувальників відмітки про право члена/голови сімейного фермерського господарства на отримання доплати або у разі відмови у їх задоволенні повідомляє про це голові СФГ.
Право на отримання доплати виникає у членів/голови сімейного фермерського господарства з 1 числа місяця, наступного за місяцем подання заяви.
Довідково
Територіальний орган ДПС має право відмовити у задоволенні заяви, якщо:
сімейне фермерське господарство не зареєстроване платниками єдиного податку четвертої групи (згідно із главою 1 розділу XIV Податкового кодексу України);
члени/голова сімейного фермерського господарства мають заборгованість із сплати внеску;
члени/голова сімейного фермерського господарства не перебувають на обліку як платники внеску в реєстрі страхувальників.
За підсумками календарного року члени/голова сімейного фермерського господарства сплачують внесок із суми доходу (прибутку), отриманого від провадження їх діяльності, у строки, передбачені Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок), зменшений на суму доплати, виплаченої за рахунок бюджетних коштів.
Доплата за підсумками IV кварталу надається за рахунок бюджетних коштів наступного періоду.
У разі коли за підсумками звітного року доплата не надана у повному обсязі, територіальний орган ДПС протягом п’яти робочих днів інформує членів/голову сімейного фермерського господарства про суму страхових внесків, що не сплачені за рахунок бюджетних коштів.
Члени/голова сімейного фермерського господарства на підставі повідомлення територіального органу ДПС мають право сплатити частину внеску, що за підсумками звітного року не сплачена за рахунок бюджетних коштів.
В Україні запрацювала перша черга Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва
В Україні стартував експериментальний проект щодо запровадження першої черги Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, який триватиме до 30 листопада 2020 року. Запровадження проекту відбулось за ініціативи Мінрегіону, Мінцифри та за підтримки проекту USAID/UK aid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS».
Електронна система складається з Реєстру будівельної діяльності, електронного кабінету та порталу Електронної системи.
Реєстр будівельної діяльності забезпечує створення, збирання, накопичення, обробку, захист, облік інформації про об’єкти та учасників будівництва і зв’язки між ними. Електронною системою здійснюється автоматична реєстрація і внесення відповідних відомостей (даних) до Реєстру будівельної діяльності. Перевірка документів та відомостей, які вносяться до Реєстру будівельної діяльності, проводиться шляхом здійснення формато-логічного контролю та контролю із застосуванням підсистеми управління ризиками.
Портал державної електронної системи у сфері будівництва надаватиме відкритий доступ до відомостей нового Реєстру будівельної діяльності, а також актуальну статистику щодо наданих послуг, оновлювану у реальному часі, онлайн-консультації через чат-бот та калькулятор для визначення класу наслідків будівель. Інформації на порталі Електронної системи розміщується без необхідності прийняття будь-яких розпорядчих актів чи рішень посадових осіб.
Доступ замовників до результатів адміністративних послуг, що надаються за допомогою Електронної системи, здійснюється через електронний кабінет користувача Єдиного державного веб-порталу електронних послуг “Портал Дія”.
Проект передбачає надання замовникам будівництва адміністративних онлайн послуг з подання, внесення змін, зміни даних, реєстрації, видачі, скасування та анулювання документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і документів, що засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, через Єдиний державний веб-портал електронних послуг «Портал Дія»:
щодо об’єктів будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1);
щодо об’єктів будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками.
Надання онлайн адмінпослуг відбуватиметься через підсистему управління ризиками Електронної системи та автоматичний розподіл повідомлень про початок підготовчих та будівельних робіт, присвоєння ідентифікатора об’єкта будівництва (закінченого будівництвом об’єкта) складовим частинам будинку, будівлі, споруди (квартирам, гаражним боксам, машиномісцям, іншим житловим та нежитловим приміщенням, які після прийняття об’єкта в експлуатацію є самостійними об’єктами нерухомого майна).
Електронна система виконує функції:
єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів;
електронного кабінету у сфері містобудівної діяльності;
реєстрів містобудівних умов та обмежень (крім містобудівних умов та обмежень, які видані до запровадження експериментального проекту);
реєстру атестованих осіб;
ліцензійного реєстру виданих ліцензій на будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками.
Експериментальний проект розроблено з метою створення та запровадження Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, отримання в режимі онлайн, доступних та зручних послуг у сфері містобудівної діяльності через електронний кабінет, автоматизація процесу перевірки повноти даних у поданих документах, відкритість та прозорість при отриманні послуг, отримання актуальної інформації про статус розгляду поданих через електронній кабінет електронних документів на отримання послуги.
На думку Першого заступника Міністра розвитку громад та територій України Василя Лозинського, «запровадження першої черги Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва дозволить зменшити паперовий документообіг між суб’єктами містобудування, знівелює упереджене відношення чиновників, зменшить вірогідність подання підроблених документів».
Довідково
Відповідно до Закону України від 17 жовтня 2019 року № 199-IX з 1 грудня 2020 року запроваджується Єдина державна електронна система у сфері будівництва.
Єдина державна електронна система у сфері будівництва – єдина інформаційно-телекомунікаційна система у складі містобудівного кадастру, що забезпечує створення, перегляд, відправлення, прийняття, збирання, внесення, накопичення, обробку, використання, розгляд, зберігання, захист, облік та надання інформації у сфері будівництва, а також електронну взаємодію між фізичними та юридичними особами, державними органами, органами місцевого самоврядування, центрами надання адміністративних послуг, з метою отримання визначених цим Законом послуг у сфері будівництва (стаття 221 Закону № 199-IX).
Розпорядженням КМУ від 20 травня 2020 р. № 565-р затверджено План заходів щодо створення та запровадження Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.