Щодо проведення звірки зі сплати майнових податків

Шепетівська ДПІ повідомляє, що підрозділом адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДПС у Хмельницькій області проведено нарахування майнових податків та триває вручення для громадян податкових повідомлень-рішень про сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, земельного податку, орендної плати за землю, транспортного податку.

        Фізичні особи (громадяни) – платники плати за землю мають право письмово або в електронній формі засобами електронного зв’язку (з дотриманням вимог, визначених п. 42.4 ст. 42 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)) звернутися до контролюючого органу за своїм місцем реєстрації у контролюючих органах або за місцем знаходження земельних ділянок, у тому числі право на яку фізична особа має як власник земельної частки (паю), для проведення звірки даних щодо:

  • розміру площ та кількості земельних ділянок, земельних часток (паїв), що перебувають у власності та/або користуванні платника податку;
  • права на користування пільгою зі сплати податку з урахуванням положень пп. 281.4 і 281.5 ст. 281 ПКУ;
  • розміру ставки земельного податку;
  • нарахованої суми плати за землю.

Платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо:

  • об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
  • розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
  • права на користування пільгою із сплати податку;
  • розміру ставки податку;
  • нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, контролюючий орган за податковою адресою платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Крім того, фізичні особи, з використанням кваліфікованого електронного підпису, мають можливість переглянути сформовані податкові повідомлення-рішення щодо сум нарахованих їм податкових зобов’язань з майнових податків в меню «ЕК для громадян» приватної частини Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

Враховуючи особливості воєнного часу сплату майнових податків перенесено лише для окремих груп. Оскільки на Хмельниччині не ведуться активні бойові дії, власникам землі та нерухомості варто своєчасно виконувати свої податкові зобов’язання.  

 

     

Валентина Ординська, начальник Шепетівської ДПІ Головного управління ДПС у Хмельницькій області

 

єРобота: Своя справа

З метою розширення або започаткування власної справи, створення нових робочих місць, вже 2,5 місяці реалізовується урядова програма «єРобота: Своя справа». Відповідно до умов програми учасники можуть отримати грант до 250 тисяч гривень на придбання обладнання, закупівлю сировини та матеріалів, послуги пов’язані з виробництвом продукції, наданням послуг, маркетингу, оренди обладнання тощо.

Майбутні та діючі підприємці планують створити місця громадського харчування, надавати послуги з ремонту автомобілів, виготовляти меблі та налагодити виробництво військового тактичного взуття. А також надавати послуги у сферах освіти, краси та відпочинку тощо.

Сьогодні розпочалася сьома хвиля прийому запитів на участь у програмі. Отже, якщо ви маєте ідею щодо розширення або започаткування власної справи –  заповнюйте заявку на порталі ДІЯ: https://cutt.ly/kCCY7wu

Отримати консультацію щодо надання мікрогранту, розібратися в тонкощах бізнес-планування та як правильно скласти бізнес-план можна у  Хмельницькому обласному центрі зайнятості. Адреса: м.Хмельницький, пров. Шевченка,10; телефон – (0382) 65-24-12, 65-06-06, (093)027-05-11, (096)045-60-10, телеграм-чат https://t.me/Pidtrimka_DCZ_Khmelnitsky. А також, щоп’ятниці, о 10.00 запрошуємо відвідати вебінар: ZOOM-конференція  https://cutt.ly/zZnsuTt (ідентифікатор: 746 682 8356. Код доступу: 1111). Участь у вебінарі проводиться за попередньою реєстрацією: https://cutt.ly/TCMZI6N.

Детальніше про урядову програму «єРобота: Своя справа» – https://cutt.ly/1Ceuttj.

 

 

 

Відділ інформаційної роботи
Хмельницький обласний центр зайнятості
пров. Шевченка,10
м.Хмельницький, Україна, 29000
тел: +38(0382) 65-74-18
+38(0382)76-46-42
 khm-ocz@kmocz.gov.ua

 

Зустріч з податківцями…

16 вересня 2022 року відбулася зустріч начальника Шепетівської державної податкової інспекції Валентина Ординська з жителями Грицівської територіальної громади, а також із суб’єктами господарювання.

Валентина Ординська нагадала, що відповідно до п. 1 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні РРО зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом № 265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.

Валентина Ординська детально зупинилась на питаннях нарахування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, земельного та транспортного податку, які сплачують громадяни – платники податків. Зокрема, роз’яснила, що у 2022 році податок на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки нараховується громадянам за 2021 рік виходячи з розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня 2021 року. Для частини платників були вручені повідомлення-рішення про сплату майнових податків фізичними особами. Очільниця шепетівських податківців нагадала, що платники, які не отримали повідомлення-рішення через невідповідність податкової адреси із фактичним місцем проживання, повинні звернутися до податкового органу за місцем реєстрації та подати відомості про актуальне місце реєстрації

Валентина Ординська акцентувала увагу на необхідності сплати громадянами майнових податків та наголосила, що окрім поточних платежів, що є обов’язковими для сплати на територіях, де не ведуться бойові дії, власникам землі та об’єктів нерухомості слід погасити заборговані майнові податки, а підприємцям – заборговані суми єдиного податку. Вона закликала провести звірку за платежами, перевірити відсутність податкового боргу, вчасно сплатити податки, щоб максимально підтримати фінансову стабільність країни та забезпечити надходження коштів до бюджетів усіх рівнів.

Під час зустрічі особлива увага було приділена питанням одноразового (спеціального) добровільного декларування фізичною особою належних їй активів, якщо такі були набуті за рахунок доходів, що підлягали в момент їх нарахування (отримання) оподаткуванню в Україні та з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори до 1 січня 2021 року. Було зазначено, що строк одноразового (спеціального) добровільного декларування продовжено до 1 березня 2023 року.

Для фізичних осіб – підприємців 1,2 та 3 груп єдиного податку надано детальну інформацію щодо пільг по сплаті єдиного податку та єдиного внеску під час воєнного стану, особливості застосування спрощеної системи оподаткування за ставкою 2%.

Підсумовуючи результати зустрічі Валентина Ординська зазначила: «Такі зустрічі наочно показують, що ми йдемо шляхом відкритості до платників податків, підтримки сприятливого середовища для ведення бізнесу, готові до ефективної комунікації, вирішенні проблемних питань, що постають нині перед бізнесом».

Як отримати статус безробітного під час воєнного стану?

Знайти підходящу роботу в період воєнного стану можна звернувшись у будь-який центр зайнятості чи філію Хмельницького обласного центру зайнятості (далі – ОЦЗ). Вакансії від роботодавців області оновлюються щодня.

            Як подати заяву про надання чи поновлення статусу безробітного?

  1. Оберіть найближчий до вас центр зайнятості чи філію Хмельницького ОЦЗ (https://cutt.ly/Fc74eZO).
  2. Зареєструйтесь онлайн на прийом до фахівця через персональний кабінет  https://cutt.ly/7t99xoD або підійдіть особисто. Зверніть увагу! Вхід до персонального кабінету здійснюється виключно через кваліфікований електронний підпис.
  3. Під час відвідування центру зайнятості, візьміть з собою перелік необхідних документів:
    1. паспорт або інший документ, що підтверджує громадянство України;
    1. довідка про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків;
    1. документ про освіту;
    1. документ, що підтверджує припинення зайнятості (трудова книжка, наказ від роботодавця);
    1. військово-обліковий документ.

Також Ви можете отримати статус безробітного через портал державних послуг Дія https://cutt.ly/ZCBgh5d 

За додатковою інформацією просимо звертатись на «гарячі лінії» Хмельницького обласного центру зайнятості:

 +38(093) 027-05-11; +38(096) 045-60-10; (0382) 76-46-42; 65-06-06.

Або пишіть нам:

–    електронна пошта khm-ocz@kmocz.gov.ua.

Графік роботи Хмельницької обласної служби зайнятості:

  • понеділок – четвер 08.00-17.15;
  • п’ятниця 08.00-16.00.

Відділ інформаційної роботи Хмельницький обласний центр зайнятості

пров. Шевченка,10 м.Хмельницький, Україна, 29000

 тел: +38(0382) 65-74-18  +38(0382)76-46-42

 khm-ocz@kmocz.gov.ua

За період січень-серпень 2022 року аудитори Хмельниччини забезпечили відшкодування втрат понад 13 млн грн

Фахівці Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області за січень–серпень 2022 року за результатами проведених ревізій виявили втрат матеріальних та фінансових ресурсів на суму понад 134 млн грн, з них незаконних витрат майже 106 млн грн.

Загалом ужитими заходами забезпечено відшкодування втрат на суму майже 13 млн грн (з врахуванням відшкодування втрат матеріальних та фінансових ресурсів, виявлених у попередніх роках). Під час проведення заходів державного фінансового контролю виявлено факти неефективних управлінських дій та ризикових операцій, що призвели (можуть призвести) до упущених вигод (неотриманих доходів) та непродуктивних (зайвих) витрат на суму понад 125 млн грн.

Економічний ефект від реалізації пропозицій, наданих управлінням за результатами проведених державних фінансових аудитів, сягнув майже 11 млн грн. До суб’єктів господарювання, у яких виявлено порушення, застосовано 4 фінансові санкції. Аудиторами за порушення законодавства складено протоколів про адміністративні правопорушення на 16 посадових осіб.

Правоохоронними органами за переданими управлінням матеріалами контрольних заходів розпочато 10 досудових розслідувань, а також вручено 7 особам повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення. Наразі за зверненнями правоохоронних органів працівники управління як залучені спеціалісти в 58 випадках надавали консультації в рамках відкритих кримінальних проваджень, за результатами проведення яких виявлено порушення, що призвели до втрат на суму 33,4 млн грн, і 11 особам вручено підозру у скоєнні кримінального правопорушення.

Відбулося засідання Комісії з питань захисту прав дитини

9 вересня проведено засідання Комісії з питань захисту прав дитини.

До порядку денного було внесено три питання, що стосувалися соціально-правового захисту дітей:

– про затвердження персонального складу міждисциплінарної команди для організації соціального захисту дітей, позбавлених батьківського піклування.

– про затвердження індивідуальних планів соціального захисту дітей, позбавлених батьківського піклування.

– про надання згоди на психіатричне обстеження малолітньої дитини.

Питання, що стосуються дітей завжди є дуже відповідальними та важливими, адже вони потребують особливої уваги та ставлення. Всі питання порядку денного були ретельно вивчені. У ході засідання було заслухано заявників та членів комісії, які брали участь в обговоренні та вносили свої пропозиції до відповідних рішень.

Підсумувавши кожне питання, були прийняті компетентні та виважені рішення, спрямовані на захист прав та інтересів дітей.

Засідання виконавчого комітету Грицівської селищної ради

09 вересня 2022 року відбулося чергове засідання виконавчого комітету Грицівської селищної ради під головуванням голови селищної ради Марини Поліщук.

На розгляд членів виконкому виносилося 15 проєктів рішень.

Начальник Служби у справах дітей Наталія Паламарчук інформувала:

  • Про внесення змін до складу Комісії з питань захисту прав дитини Грицівської селищної ради
  • Про внесення змін до рішення виконкому від 29.12.2021 року №151 «Про надання статусу дитини, позбавленої батьківського піклування»
  • Про надання згоди на психіатричне обстеження малолітнього
  • Про надання статусу дитини, позбавленої  батьківського піклування
  • Про припинення піклування над майном

Начальник відділу житлово-комунального господарства, транспорту та благоустрою Сергій Малишко інформував:

  • Про підготовку КП «Аква» та об’єктів соціальної сфери селища Гриців та сіл Грицівської селищної ради до опалювального сезону в осінньо-зимовий період 2022-2023рр.
  • Про надання дозволу на видалення зелених насаджень на території Грицівської селищної ради
  • Про утворення добровольчого формування цивільного захисту Грицівської селищної ради та затвердження Положення про нього.

Начальник відділу організації надання адміністративних послуг Світлана Дубина інформувала:

  • Про узагальнення наданої у заявах інформації у переліки, визначення обсягу та джерел компенсації особам, що розмістили внутрішньо переміщених осіб, та подання переліків до обласної військової адміністрації за серпень 2022 року

Керуюча справами Ірина Гарбар інформувала:

  • Про план роботи виконкому Грицівської селищної ради на ІV квартал 2022 року
  • Про внесення змін в облікову справу учасника бойових дій, особи з інвалідністю 2 групи внаслідок війни
  • Про надання одноразової матеріальної допомоги громадянам, які опинились в складних життєвих обставинах
  • Про впорядкування адресного господарства на території Грицівської селищної ради

Начальник фінансового відділу Сергій Волошин інформував:

  • Про  внесення змін до бюджету Грицівської селищної територіальної громади на 2022 рік

Заступник селищного голови Олена Полєва інформувала:

  • Про  утворення державної надзвичайної протиепізоотичної комісії та затвердження положення по Грицівській ТГ

З усіх питань порядку денного прийняті рішення, які відповідно до регламенту будуть оприлюдненні на офіційному сайті громади.

Строк проведення одноразового (спеціального) добровільного декларування активів фізичних осіб продовжено до 01 березня 2023 року

Шепетівська ДПІ нагадує, що відповідно до п. 1 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями одноразове (спеціальне) добровільне декларування – це особливий порядок добровільного декларування фізичною особою, визначеною п. 3 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, належних їй активів, розміщених на території України та/або за її межами, якщо такі активи фізичної особи були одержані (набуті) такою фізичною особою за рахунок доходів, що підлягали в момент їх нарахування (отримання) оподаткуванню в Україні та з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори відповідно до вимог законодавства з питань оподаткування та/або міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, та/або які не були задекларовані в порушення податкового та валютного законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом будь-якого з податкових періодів, що мали місце до 01 січня 2021 року.

         Верховною Радою України 15 серпня 2022 року прийнятий Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування благодійної допомоги, виплаченої на користь членів сімей поранених та загиблих учасників бойових дій під час участі у відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки України».  Вказаним Законом продовжений строк одноразового (спеціального) добровільного декларування до 1 березня 2023 року.

        Нагадаємо, що ранішебув встановлений строк проведеннятакого декларування до 1 вересня 2022 року

        Також, Законом передбачається, що у разі подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації після 31 серпня 2022 року та вибору декларантом ставки збору, що передбачає сплату такого платежу трьома рівними частинами, його сплата здійснюється у такому порядку:

  • перший платіж – протягом 30 календарних днів з дати подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації;
  • другий платіж – до 1 травня 2024 року;
  • третій платіж – до 1 травня 2025 року.

Валентина Ординська, начальник Шепетівської ДПІ

Головного управління ДПС у Хмельницькій області 

Праця неповнолітніх: що необхідно знати при влаштуванні на роботу

Насамперед слід відзначити, що у трудових правовідносинах підлітків прирівнюють у правах до повнолітніх, і вони, так само як і повнолітні, зобов’язані чесно й сумлінно працювати, вчасно й точно виконувати розпорядження роботодавця, додержуватися трудової дисципліни. Разом з цим законодавство України визначає ряд особливостей працевлаштування неповнолітніх, зокрема щодо охорони праці, робочого часу, відпусток, додаткових гарантій, тощо.

Відповідь щодо особливостей  працевлаштування неповнолітніх осіб та як роботодавцю оформити неповнолітнього працівника у інфографіці.

Дізнатися більше про трудові відносини у воєнний час можна на сайті Держпраці www.dsp.gov.ua та на інформаційному порталі: www.pratsia.in.ua