Міф №9. Щоб запобігти ускладненням серцево-судинних захворювань, треба періодично «прокапуватись»

Це “роздутий” міф, нав’язаний нам фармацевтичними компаніями. Розгляньмо, що нам пропонують для прокапування?

 Амінокислоти та вітаміни, які ми й так отримуємо з їжею, а їх надлишок відкладається у вигляді каменів у нирках.

 Мельдоній — допінг, користь якого не довело жодне дослідження.

 Статини, які дійсно чистять судини від холестерину, але існують виключно у формі таблеток.

Окрім нульової користі, «крапанина» несе ще й ризики:

 додаткове навантаження на гаманець пацієнта;

 втрата дорогоцінного часу, тоді як хвороба продовжує прогресувати.

 Найкраща профілактика серцево-судинних захворювань — здоровий спосіб життя та регулярні консультації у свого сімейного лікаря

Дізнатися про фактори ризику хвороб серця можна тут: https://cvd.phc.org.ua/

#СтаньНаВартіСвогоСерця 

Ініціатива відбувається в межах Україно-швейцарського проєкту «Діємо для здоров’я».

Відбулось засідання Комісії з питань захисту прав дитини!

21 грудня відбулось чергове засідання Комісії з питань захисту прав дитини.

     Всі питання порядку денного були, попередньо, ретельно вивчені службою у справах дітей Грицівської селищної ради. Зокрема, розглянули питання:

–        про доцільність (недоцільність) позбавлення батьківських прав батьків відносно дітей;

–        про затвердження персонального складу міждисциплінарної команди для організації соціального захисту дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування;

–        про затвердження індивідуальних планів соціального захисту дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування;

–        про перегляд індивідуальних планів соціального захисту дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах;

      У ході засідання було заслухано заявників та членів Комісії, з’ясовано факти і обставини по кожному питанню окремо. Усі питання прийнято виключно в інтересах дітей. 

Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості

(відповідно до пункту 41 постанови КМУ від 11.10.2016 № 710 «Про
 ефективне використання державних коштів» (зі змінами))

1. Найменування предмету закупівлі із зазначенням коду єдиного закупівельного словника:

Електрична енергія – код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 09310000-5 Електрична енергія

ID номер закупівлі: UA-2023-12-19-010981-a

КЕКВ 2273 Оплата електроенергії

Місце поставки – 30455, Хмельницька обл., Шепетівський район, точки комерційного обліку об’єктів Замовника (споживача): смт Гриців, с. Корпилівка, с. Велика Шкарівка, с. Онишківці, с. Курганівка, с. Крачанівка, с. Сасанівка, с. Микулин, с. Мала Шкарівка, с. Москвитянівка, с. Орлинці, с. Рожична, с. Устянівка, с. Лотівка.

2. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі:

Технічні та якісні характеристиками предмета закупівлі визначені з урахуванням вимог:

  • Закон України «Про ринок електричної енергії» (далі — Закон);
  • Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою   Національної комісії , що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП) від 14.03.2018 № 312 (далі – ПРРЕЕ);
  • Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон про закупівлі);
  • Постанова КМУ №1178, та іншими нормативноправовими актами, що стосуються предмета закупівлі

Згідно з пунктом 26 статті 1 Закону, електрична енергія – енергія, що виробляється на об’єктах електроенергетики і є товаром, призначеним для купівлі-продажу. Статтею 56 Закону визначено, що постачання електричної енергії споживачам здійснюється електропостачальниками, які отримали відповідну ліцензію, за договором постачання електричної енергії споживачу.

Інформація про електропостачальників повинна міститись у переліку (ліцензійному реєстрі НКРЕКП) суб’єктів господарювання, які відповідно до вимог Закону отримали ліцензію на право провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії, який розміщено на офіційному веб-сайті НКРЕКП у розділі: Електрична енергія / Ліцензування / Реєстри ліцензіатів (вид діяльності – постачання електричної енергії).

Пунктом 1.1.2 глави 1.1 розділу І ПРРЕЕ визначено, що якість електропостачання – це перелік визначених Регулятором показників (і їх величин), які характеризують рівень надійності (безперервності) електропостачання, комерційної якості надання послуг з передачі, розподілу та постачання електричної енергії, а також якість електричної енергії. Показники якості електропостачання повинні відповідати величинам, що затверджені НКРЕКП.

Відповідно до положень пункту 11.4.6 глави 11.4 розділу XI КСР параметри якості електричної енергії в точках приєднання споживачів у нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення».

Термін постачання – з 01 січня 2024 р. по 31 грудня 2024 р

Кількісні характеристики відповідно до потреби Замовника – 129758 кВт/год.

3. Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі:

Очікувана вартість закупівлі визначена з урахуванням положень Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».

Основні джерела інформації для визначення очікуваної вартості:

  1. Система «Prozorro». Аналіз закупівель інших Замовників у Хмельницькій області.

Очікувана вартість  1 кВт/год електричної енергії становить –  9,10 гривень. 

Враховуючи необхідний обсяг закупівлі – 129758 кВт/год ., очікувана вартість закупівлі, становить – 1180800,00 гривень (Один мільйон сто вісімдесят тисяч вісімсот гривень 00 копійок) з ПДВ.

Умови оплати –  після плата.

Закупівля здійснюється на очікувану вартість.

Відбулось засідання виконавчого комітету Грицівської селищної ради

21 грудня 2023 року відбулося чергове засідання виконавчого комітету Грицівської селищної ради під головуванням Грицівського селищного голови Марини ПОЛІЩУК.

На розгляд членів виконкому виносилося 14 проєктів рішень.

Керуюча справами Ірина Гарбар інформувала:

  • Про відзначення на території Грицівської селищної ради Дня Соборності України
  • Про план роботи виконкому Грицівської селищної ради на І квартал 2024 року
  • Про взяття на квартирний облік дитини-сироти

Начальник відділу охорони здоров’я та соціального захисту населення Леся Бабчук інформувала :

  • Про  надання дозволу опікуну на укладання від імені підопічного договору про вихід із спільної сумісної власності у спільну часткову 
  • Про надання одноразової матеріальної допомогигромадянам, які опинились в складних життєвих обставинах
  • Про надання суду подання органу опіки та піклування щодо можливості призначення опікуна

Начальник служби у справах дітей Грицівської селищної ради Наталія Паламарчук інформувала :

  • Про затвердження висновку органу опіки та піклування про доцільність позбавлення  батьківських прав

Начальник відділу житлово-комунального господарства, транспорту та благоустрою Сергій Малишко інформував :

  • Про створення місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення  Грицівської селищної ради
  • Про заходи безпеки під час зимових канікул, новорічно-різдвяних свят та організацію роботи щодо попередження надзвичайних ситуацій у закладах освіти громади в зимовий період 

Начальник відділу організаційного та правового забезпечення, документообігу, кадрової та інформаційної роботи Володимир Висоцький інформував:

  • Про створення пункту збору Грицівської  селищної територіальної громади, організацію оповіщення збору і відправки мобілізаційних ресурсів під час мобілізації в особливий період

Заступник селищного голови Олена Полєва інформувала :

  • Про затвердження переліку об’єктів та видів громадських робіт для відпрацювання порушниками та засудженими на території Грицівської ТГ у 2024 році
  • Про організацію громадських робіт на 2024 рік
  • Про визначення переліку об’єктів та видів  оплачуваних суспільно-корисних робіт на території  Грицівської селищної ради на 2024 рік 

Начальник відділу організації надання адміністративних послуг Світлана Дубина інформувала :

  • Про внесення змін до складу Ради з питань внутрішньо переміщених осіб, які перебувають у Грицівській селищній територіальній громаді

З усіх питань порядку денного прийняті рішення, які відповідно до регламенту будуть оприлюдненні на офіційному сайті громади.

МОБІЛЬНИЙ ЗАСТОСУНОК «МОЯ ПОДАТКОВА»





Просто. Зручно. Швидко.

Безкоштовний мобільний застосунок «Моя податкова» для громадян - це можливість швидко отримувати необхідну інформацію, подавати заяви та декларації, сплачувати податки.

  Застосунок «Моя податкова» можна завантажити в App Store або Google Play.

Доступ до сервісів застосунку здійснюється після проходження електронної ідентифікації онлайн з використанням:

- кваліфікованого електронного підпису будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг;

- «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.

Мобільний застосунок «Моя податкова» має такі розділи:

Розділ «МОЇ ДАНІ»:

- інформація про Адресу реєстрації;

- інформація про  Об’єкти, які підлягають оподаткуванню;

- інформація про наявність/відсутність податкового боргу;

- отримання інформації про обов’язок сплатити суму грошового зобов’язання (ППР) з можливістю його сплати.

Розділ «ПОСЛУГИ»:

- отримання Відомостей про суми виплачених  доходів;

- подання Облікової картки фізичної особи – платника податків (форма №1ДР);

- подання Заяви про внесення змін до ДРФО (форма №5 ДР);

- подання Декларації про майновий стан і доходи (податкова знижка);

- подання Заяви до Реєстру волонтерів;

- перегляд інформації про Стан розрахунків з бюджетом та  сплата податків з використанням платіжних систем (EasyPay, iPay.ua, City24,ГЕРЦ) або через інтернет- банкінг (Сплата НБУ).

Розділ «ПОВІДОМЛЕННЯ»:

- квитанції про результати обробки документів;

- відомості з Державного реєстру фізичних осіб (ДРФО) – платників податків про джерела та суми нарахованого доходу, нарахованого податку та військового збору;

- повідомлення про виникнення податкових зобов’язань, необхідність сплати податкового боргу;

- листи контролюючого органу.

Розділ «РЕЄСТРИ»:

- пошук фіскального чека для перевірки платіжних операцій;

- пошук марки акцизного податку для перевірки легальності товарів;

- перегляд даних реєстру платників ПДВ;

- отримання інформації з Реєстру страхувальників;

- отримання інформації з Реєстру платників єдиного податку;

- отримання інформації з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Державна податкова служба  постійно працює над створенням нових сервісів для зручності і комфорту платників податків.

ЕЛЕКТРОННИЙ КАБІНЕТ ПЛАТНИКА – ЦЕ ЗРУЧНО!

Найпопулярнішим електронним сервісом ДПС України залишається Електронний кабінет. Він забезпечує безконтактні засоби взаємодії платників податків та ДПС з використанням сучасних інформаційних технологій та надає можливість, навіть у період дії воєнного стану, реалізувати свої права та обов’язки у сфері оподаткування в режимі онлайн. Користуватися онлайн цим сервісом від ДПС можуть як юридичні, так і фізичні особи.

Кабінет складається із двох функціональних частин:
- загальнодоступної (відкритої) частини, вхід до якої здійснюється без ідентифікації користувача
- приватної частини (особистого кабінету).

Робота в Електронному кабінеті здійснюється через мережу Internet та не вимагає використання чи встановлення будь-якого додаткового програмного забезпечення.

Електронним кабінетом можна скористатись як з персональних комп’ютерів, так і зі смартпристроїв.

Робота у приватній частині Електронного кабінету відбувається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн в один із таких способів:

- з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого надавача електронних довірчих послуг;
- ідентифікації через id.gov.ua (MobileID та BankID);
- за допомогою Дія Підпису, який можна отримати через мобільний застосунок
«Дія»;
- за допомогою «хмарних» КЕП: SmartID, Cloud Key, Депозит Сайн.

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за посиланням
http://cabinet.tax.gov.ua або через вебпортал ДПС

Слід зазначити, що в умовах дії воєнного стану в роботі електронних сервісів ДПС можуть встановлюватися певні обмеження, що зумовлено необхідністю захисту прав платників.

Доступний та популярний електронний сервіс Е-Кабінет громадянина.

Використання цього режиму надає громадянам можливість:

- перевірити свої реєстраційні дані та дані про об’єкти оподаткування (рухоме
та нерухоме майно, відомості про які надходять до ДПС з відповідних реєстрів інших державних органів);

- переглянути сформовані податкові повідомлення-рішення щодо сум нарахованих податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю;

- подати декларацію про майновий стан і доходи;

- отримати відомості про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, подати документи, заяви про включення/внесення змін/виключення до
Реєстру волонтерів, подати заяви для реєстрації/внесення змін до ДРФО.

Крім того, в режимі «Стан розрахунків з бюджетом» фізичні особи можуть перевірити/переглянути усі нараховані та сплачені податки, збори, платежі. В цьому режимі є можливість сплати податків за допомогою QR-коду, різноманітних платіжних систем (EasyPay, portmone.com, LiqPay, City24 тощо).

Доступ до особистої податкової інформації в режимі онлайн надає кожному платнику можливість контролювати таку інформацію та підтримувати її в актуальному стані
(вчасно вносити необхідні зміни).

В Електронному кабінеті функціонує Чатбот Info TAX, де можна знайти:

- Push повідомлення _(податковий календар, квитанції, сесії, зворотній зв’__язок);

- облікові дані _(реєстраційні та основні облікові дані, банківські рахунки, об’__єкти оподаткування, дані з реєстрів);

- стан розрахунків з бюджетом _(стан розрахунків з бюджетом, дані про податковий борг/переплату, дані про зобов’__язання майбутніх періодів);

Використання Електронного кабінету заощадить час та позбавить необхідності відвідувати Центри обслуговування платників Державних податкових інспекцій, що скоротить кількість візитів до контролюючих органів.

З метою підвищення податкової культури громадян та побудови надійної моделі взаємодії між платниками податків і державою закликаємо усіх громадян максимально користуватись послугами ДПС дистанційно, адже скориставшись онлайн-сервісами платники мають можливість отримати всю необхідну інформацію без особистих візитів до
центрів обслуговування платників.

ТОП-10 вакансій від Хмельницької обласної служби зайнятості

Шукаєте роботу? Хмельницька обласна служба зайнятості зібрала для вас більше двох тисяч пропозицій роботи від працедавців Хмельниччини.

Станом на 19 грудня до ТОП-10 вакансій увійшли:

  1. швачка – 129 вакансій (середній розмір заробітної плати 30 304 грн);
  2. продавець продовольчих товарів – 84 вакансії (середній розмір заробітної плати 7315 грн);

3) водій автотранспортних засобів – 83 вакансії (середній розмір заробітної плати 12 511 грн);

4) монтер колії – 36 вакансій (середній розмір заробітної плати 13 981 грн);

5) електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування – 32 вакансії (середній розмір заробітної плати 11 115 грн);

6) кухар – 30 вакансій (середній розмір заробітної плати 7957 грн);

7) слюсар – ремонтник – 30 вакансій (середній розмір заробітної плати 10435 грн.);

8) підсобний-робітник – 29 вакансій (середній розмір заробітної плати 10033 грн);

9) інспектор – 26 вакансій (середній розмір заробітної плати 8 400 грн);

10) вантажник – 25 вакансій (середній розмір заробітної плати 10 856 грн).

Перелік вакансій оновлюється щодня. На сайті https://khm.dcz.gov.ua/ Хмельницького обласного центру зайнятості клікайте на віконце «Шукаю роботу», зазначайте регіон та професію, розмір очікуваної заробітної плати і т.д. Або заходьте на Єдиний портал вакансій, https://jobportal.dcz.gov.ua/ який поєднує шість провідних сайтів з пошуку роботи та базу вакансій Державної служби зайнятості.

Користуєтесь телеграм-каналом? Тоді ловіть добірку гарячих вакансій «Робота зараз: Державна служба зайнятості». https://t.me/worknowdcz

Маєте питання? Пишіть нам у телеграм-чат, або телефонуйте: (044)244-94-27; (096) 045-60-10, (093) 027-05-11.

Міф №7. Алкоголь запобігає серцево-судинним захворюванням

Кажуть, що алкоголь покращує капілярний кровотік, нормалізує артеріальний тиск і навіть знижує рівень цукру в крові.
 Так і є, проте ефект триває до 30 хвилин. А після цього, навпаки, відбувається тромбування судин і різке підвищення тиску.
 А щодо зниження рівня глюкози: насправді алкоголь стимулює апетит, відповідно, ми починаємо більше їсти — і це лиш підвищує рівень цукру в крові, паралельно порушуючи обмін речовин.
 Всесвітня організація охорони здоров’я наголошує: безпечної дози алкоголю не існує. Тож краще відмовитися від нього взагалі.
 Натомість, тверезе життя знизить ризик розвитку хвороб серця, підвищить твою уважність та допоможе покращити стосунки з близькими 
 Дізнайся про фактори ризику серцево-судинних захворювань тут: https://cvd.phc.org.ua/
 #СтаньНаВартіСвогоСерця
 Ініціатива відбувається в межах Україно-швейцарського проєкту «Діємо для здоров’я».

Щира подяка за гуманітарну допомогу!

Грицівська селищна рада висловлює щиру подяку Благодійному фонду «Рідні Люди», який уже вдруге надав благодійну допомогу у вигляді меблів та пластикових вікон для чотирьох сімей, які опинилися в складних життєвих обставинах та проживають на території громади. Кожна з них – це соціально вразлива категорія сімей з дітьми (14 дітей), що вкрай потребували підтримки.

      Надаючи допомогу ви даруєте не просто матеріальні цінності, а даєте радість і надію. Нехай Ваша доброта і щедрість повернуться до Вас сторицею. Дякуємо вам та вашим благодійникам за підтримку, за щирі й чуйні серця!

РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ ЗАХОДІВ ПІД ЧАС ЗБОЮ В РОБОТІ МОБІЛЬНОГО ОПЕРАТОРА

1.Якщо ваш мобільний телефон (смартфон) тривалий час знаходиться за межами дії мережі мобільного оператора, насамперед перевірте його справність.

2. Якщо мобільний телефон справний, то це свідчить про відсутність мережі зв’язку на певній території або місцевості. Іноді проблеми можуть бути лише з одним оператором мобільного зв’язку (пошкоджена вежа, обладнання), тому рекомендуємо мати при собі SIM-карти інших операторів з активним станом рахунку.

3. За відсутності мобільних мереж, задля здійснення екстрених викликів та зв’язку між абонентами є декілька альтернативних варіантів:

3.1 Основною альтернативою мобільному зв’язку є засоби стаціонарного дротового зв’язку (стаціонарні телефони). За наявності стаціонарного телефону у вашому помешканні, або в помешканні ваших сусідів (знайомих, друзів), буде забезпечено безперебійний зв’язок з екстреними службами та іншими абонентами стаціонарного й мобільного зв’язку.

3.2 За відсутності доступу до стаціонарних засобів телефонного зв’язку можна підтримувати зв’язок за допомогою месенджерів Viber, WhatsApp, Telegram, Signal, Messenger Facebook, Instagram тощо. Месенджери будуть працювати за наявності доступу до інтернету в тому числі за умови підключення до мережі Wi-Fi.

3.3 За необхідності виклику екстрених служб за допомогою будь-якого месенджеру, попередньо необхідно дізнатися номери телефонів, за якими зареєстровано роботу месенджерів відповідних служб або посилання на профілі офіційних сторінок у соціальних мережах. Цю інформацію попередньо можна дізнатися на офіційних сайтах екстрених служб або зателефонувавши за номерами 101, 102, 103, 104, 112.

4. Використання мобільних телефонів як засобів радіозв’язку за прикладом рації. Для цього на мобільний телефон (смартфон) необхідно попередньо встановити спеціальні месенджери, наприклад: Voxer Walkie Talkie, Walkie Talkie, Two Way: Walkie Talkie. Варто врахувати, що в цьому випадку ваше спілкування не буде приватним. Його зможе прослухати будь-хто, якщо випадково чи навмисно потрапить на ту ж частоту. Перевага в тому, що ви можете бути на зв’язку одночасно з усіма учасниками діалогу. Для організації такого зв’язку потрібно домовитися з абонентами про виділений канал (простими словами частоту або діапазон) для спілкування. Частота обирається абонентами довільно.

Радіус дії таких месенджерів варіюється від 60 до 100 метрів і залежить від можливих перешкод, оскільки найчастіше їх робота побудована на основі технології Bluetooth (у підвальному приміщенні дальність зв’язку може зменшуватися до кількох метрів).

Варто пам’ятати, що будь-які месенджери необхідно завантажити заздалегідь за наявності стабільного доступу до інтернету, а також заздалегідь протестувати їхню працездатність.

5. За відсутності будь-якого зв’язку та доступу до інтернету рекомендуємо із дотриманням заходів власної безпеки переміститися до найближчого об’єкта, який обладнано засобами стаціонарного телефонного зв’язку та/або радіозв’язку. Обов’язково стаціонарні телефони є в адміністративних будівлях, відділеннях пошти, пожежно-рятувальних частинах, відділках поліції, станціях швидкої медичної допомоги, представництвах інших силових відомств (Нацгвардія, СБУ, ЗСУ, Поліція охорони).

На випадок, якщо в кризовій ситуації ні у вас, ні у ваших близьких не буде жодних технічних засобів зв’язку, потрібно попередньо чітко домовитися про місце та час зустрічі. Якщо ви плануєте евакуацію в якесь конкретне місце — визначте точку та час збору й домовтесь, що будете чекати там, наприклад, протягом 24 годин, а потім вирушите далі до наступного пункту призначення. Маленьким дітям варто покласти в кишеню або вшити в одяг записку із повним ім’ям дитини, її батьків чи інших контактних осіб, адресу та телефони. Дітей шкільного віку варто попередити, як діяти в разі, якщо не буде зв’язку.

Додатково інформуємо, що існують Wi-Fi роутери, які працюють на основі технології мобільного зв’язку (робочі частоти 900/2100 МГц), основною функцією яких є перетворення GSM-сигналу в Wi-Fi-сигнал. Дані роутери можуть працювати як від електричної мережі, так і від зовнішнього акумулятора (powerbank).  

«Щоб Новорічні та Різдвяні свята пройшли безпечно»

Проведення Новорічних та Різдвяних свят було і залишається урочистим та одним з масових заходів, де одночасно в ході його святкування перебуває велика кількість людей, зокрема дітей.

З настанням холодів та проведенням Новорічних свят стрімко збільшується кількість пожеж, які трапляються із-за активного користування електрообігрівачами, несправними гірляндами, запалюванням свічок, використання піротехнічних засобів, бенгальських вогнів, поводження з відкритим вогнем в приміщеннях, тощо.

Незабаром Новорічні та Різдвяні свята, що принесуть до кожного будинку радість і надію в майбутнє. Аби наслідки від пожежі нікому не затьмарили свята, необхідно дотримуватися певних вимог пожежної безпеки.

Такі вимоги є і до новорічних ялинок, ялинкових прикрас та інших виробів, які використовуються під час святкування Нового року і Різдва.

Влаштовуючи ялинку дотримуйтесь вимог правил пожежної безпеки:

– ялинка має бути встановлена на стійкій основі;

– ялинку не слід встановлювати на шляхах евакуації;

– ілюмінація мусить бути виконана з дотриманням правил влаштування електроустановок;

– у разі використання електричної освітлювальної мережі без понижуючого трансформатора на ялинці можуть застосовуватись гірлянди тільки з послідовним увімкненням лампочок напругою до 12 В;

– потужність лампочок не повинна перевищувати 25 Вт;

– підключення гірлянд до мережі повинно виконуватись тільки за допомогою штепсельних з’єднань;

– при виявленні несправності в ілюмінації (нагрівання проводів, блимання лампочок, іскріння тощо) її слід терміново вимкнути;

– мінімальна відстань від місця, де встановлено ялинку, до опалювальних пристроїв та легкозаймистих речей, портьєр тощо, має становити не менше 1 метра;

– не прикрашайте ялинку ватою, папером, марлею та целулоїдними іграшками.

Освітлюйте її тільки електричними гірляндами промислового виробництва;

– в приміщенні, де встановлено ялинку, категорично заборонено запалювати бенгальські вогні; 

– пам’ятайте, що у приміщенні, де встановлено ялинку, необхідно обладнати протипожежний куточок, в якому мають бути вогнегасники та вода.

У разі надзвичайних ситуацій негайно повідомте службу порятунку за телефоном 101.

Вживши заходів по евакуації з приміщення всіх присутніх, приступіть до гасіння пожежі. Якщо спалахнула ялинка, першочергово необхідно вимкнути з розетки усі прилади, ялинку повалити на підлогу, щоб вогонь не пішов до верху та не перекинувся на штори, меблі та інші предмети і накрити сухою щільною, товстою тканиною чи сильно залити водою.

Перед тим як встановити ялинку в дитячих закладах та громадських місцях, обов’язково зверніться за консультацією до пожежних частин, які розташовані поблизу.

ДСНС України переконливо радить бути обережним при встановлені новорічних ялинок! Пам’ятайте!

Прикраси для ялинки та святкові костюми з вати, паперу, синтетики, еластику та інших легкозаймистих матеріалів дуже небезпечні. Також сприяє розвитку пожежі хвоя, яка швидко висихає. Тож щоб свято було зіпсовано, достатньо джерела вогню, яким може стати хлопавка, бенгальський вогник або свічка, не кажучи вже про петарди, феєрверки та ракети.

Найнебезпечніше те, що пожежа може спалахнути як миттєво, що стане причиною паніки, опіків та інших трав людей, так і непомітно через декілька годин після процесу тління, коли у приміщенні нікого не буде.