Інформація про поширення коронавірусної інфекції 2019-nCoV

За даними Центру громадського здоров’я, станом на 9 жовтня в Україні зафіксовано 5 804 нових випадків коронавірусної хвороби COVID-19. Кількість активних хворих 135 109 осіб.

Загалом в Україні 250 538 лабораторно підтверджених випадків COVID-19, із них 4 779 летальних, 110 650 пацієнтів одужали. Проведено 2 522 360 тестувань методом ПЛР. За добу одужало 2 417 пацієнтів.

Наразі коронавірусна хвороба виявлена:

  •  Вінницька область — 7 331 випадок;
  •  Волинська область — 9 373 випадки;
  •  Дніпропетровська область — 8 301 випадок;
  •  Донецька область — 5 372 випадки;
  •  Житомирська область — 7 718 випадків;
  •  Закарпатська область — 10 629 випадків;
  •  Запорізька область — 5 172 випадки;
  •  Івано-Франківська область — 14 835 випадків;
  •  Кіровоградська область — 1 262 випадки;
  •  м. Київ — 26 463 випадки;
  •  Київська область — 10 689 випадків;
  •  Львівська область — 22 172 випадки;
  •  Луганська область — 1 613 випадків;
  •  Миколаївська область — 4 293 випадки;
  •  Одеська область — 16 107 випадків;
  •  Полтавська область — 3 921 випадок;
  •  Рівненська область — 13 981 випадок;
  •  Сумська область — 6 404 випадки;
  •  Тернопільська область — 15 284 випадки;
  •  Харківська область — 23 342 випадки;
  •  Херсонська область — 1 714 випадків;
  •  Хмельницька область — 8 062 випадки;
  •  Чернівецька область — 15 939 випадків;
  •  Черкаська область — 5 349 випадків;
  •  Чернігівська область — 5 212 випадків.


Дані з тимчасово окупованих територій АР Крим, Донецької, Луганської областей та міста Севастополя відсутні.

Дослідження проводилися вірусологічною референс-лабораторією Центру громадського здоров’я України, а також обласними лабораторіями. Станом на ранок 9 жовтня до Центру надійшло 6 161 повідомлення про підозру на коронавірус. Загалом з початку 2020 року зареєстровано 318 998 повідомлень про підозру на COVID-19.

МОЗ закликає: при перших симптомах респіраторних захворювань обов’язково зателефонуйте своєму сімейному лікарю. 

Інформація про поширення коронавірусної інфекції 2019-nCoV

За даними Центру громадського здоров’я, станом на 7 жовтня в Україні зафіксовано 5 397 нових випадків коронавірусної хвороби COVID-19. Кількість активних хворих становить 131 809особи.

Загалом в Україні 244 734 лабораторно підтверджених випадки COVID-19, із них 4 690 летальних, 108 233 пацієнти одужали. За добу зафіксовано 5 397 нових випадків. Проведено 2 489 702 тестування методом ПЛР. За добу одужало 2 263 пацієнти.

Наразі коронавірусна хвороба виявлена:

  •  Вінницька область — 7 197 випадків;
  •  Волинська область — 9 199 випадків;
  •  Дніпропетровська область — 7 994 випадки;
  •  Донецька область — 5 118 випадків;
  •  Житомирська область — 7 457 випадків;
  •  Закарпатська область — 10 473 випадки;
  •  Запорізька область — 5 007 випадків;
  •  Івано-Франківська область — 14 693 випадки;
  •  Кіровоградська область — 1 234 випадки;
  •  м. Київ — 25 896 випадків;
  •  Київська область — 10 490 випадків;
  •  Львівська область — 21 923 випадки;
  •  Луганська область — 1 480 випадків;
  •  Миколаївська область — 4 154 випадки;
  •  Одеська область — 15 704 випадки;
  •  Полтавська область — 3 685 випадків;
  •  Рівненська область — 13 798 випадків;
  •  Сумська область — 6 197 випадків;
  •  Тернопільська область — 14 979 випадків;
  •  Харківська область — 22 712 випадків;
  •  Херсонська область — 1 636 випадків;
  •  Хмельницька область — 7 732 випадки;
  •  Чернівецька область — 15 757 випадків;
  •  Черкаська область — 5 153 випадки;
  •  Чернігівська область — 5 066 випадків.


Дані з тимчасово окупованих територій АР Крим, Донецької, Луганської областей та міста Севастополя відсутні.

Дослідження проводилися вірусологічною референс-лабораторією Центру громадського здоров’я України, а також обласними лабораторіями. Станом на ранок 8 жовтня до Центру надійшло 5 790 повідомлень про підозру на коронавірус. Загалом з початку 2020 року зареєстровано 312 837 повідомлень про підозру на COVID-19.

МОЗ закликає: при перших симптомах респіраторних захворювань обов’язково зателефонуйте своєму сімейному лікарю. 

Інформація про поширення коронавірусної інфекції 2019-nCoV

За даними Центру громадського здоров’я, станом на 7 жовтня в Україні зафіксовано 4 753 нових випадків коронавірусної хвороби COVID-19. Кількість активних хворих становить 128 770особи.

Загалом в Україні 239 337 лабораторно підтверджених випадків COVID-19, із них 4 597 летальних, 105 970 пацієнтів одужали. Проведено 2 455 407 тестувань методом ПЛР. За добу одужали 2 569 пацієнтів.

Наразі коронавірусна хвороба виявлена:

  •  Вінницька область — 7 074 випадки;
  •  Волинська область — 9 037 випадків;
  •  Дніпропетровська область — 7 688 випадків;
  •  Донецька область — 4 824 випадки;
  •  Житомирська область — 7 221 випадок;
  •  Закарпатська область — 10 373 випадки;
  •  Запорізька область — 4 862 випадки;
  •  Івано-Франківська область — 14 562 випадки;
  •  Кіровоградська область — 1 215 випадків;
  •  м. Київ — 25 474 випадки;
  •  Київська область — 10 291 випадок;
  •  Львівська область — 21 696 випадків;
  •  Луганська область — 1 394 випадки;
  •  Миколаївська область — 4 025 випадків;
  •  Одеська область — 15 337 випадків;
  •  Полтавська область — 3 497 випадків;
  •  Рівненська область — 13 532 випадки;
  •  Сумська область — 5 885 випадків;
  •  Тернопільська область — 14 737 випадків;
  •  Харківська область — 22 136 випадків;
  •  Херсонська область — 1 591 випадок;
  •  Хмельницька область — 7 473 випадки;
  •  Чернівецька область — 15 589 випадків;
  •  Черкаська область — 4 917 випадків;
  •  Чернігівська область — 4 907 випадків.


Дані з тимчасово окупованих територій АР Крим, Донецької, Луганської областей та міста Севастополя відсутні.

Дослідження проводилися вірусологічною референс-лабораторією Центру громадського здоров’я України, а також обласними лабораторіями. Станом на ранок 7 жовтня до Центру надійшло 5 286 повідомлень про підозру на коронавірус. Загалом з початку 2020 року зареєстровано 307 047 повідомлень про підозру на COVID-19.

МОЗ закликає: при перших симптомах респіраторних захворювань обов’язково зателефонуйте своєму сімейному лікарю. 

Служба зайнятості інформує про стан ринку праці Хмельниччини та надання послуг у січні-вересні 2020 року

Незайняті та безробітні громадяни. У січні-вересні 2020 року послугами Хмельницької обласної служби зайнятості скористалися 53,0 тис. громадян, з яких 35,1 тис. мали статус безробітного.

Працевлаштування. Кількість осіб, працевлаштованих за сприянням обласної служби зайнятості становила  15,4 тис. осіб, в тому числі 11,0 тис. осіб зареєстрованих безробітних. Крім того, 3,1 тис. осіб було залучено до громадських та інших робіт тимчасового характеру.

Вакантні посади та вільні робочі місця. З початку року 4812 роботодавців поінформували службу зайнятості про потребу у кваліфікованих працівниках в області.

У січні-вересні 2020 року в базі даних Хмельницької обласної служби зайнятості налічувалось 23,2 тис. вакансій. Середній розмір оплати праці становив  6031,6 грн.

Більше 60% вакансій, наданих в службу зайнятості, припадає на робітничі професії. Стійким попитом продовжують користуватися професії сфери торгівлі та послуг, переробної промисливості, транспорту. Затребувані менеджери (управителі) в усіх сферах економічної діяльності, бухгалтери, економісти та інженери з досвідом роботи, лікарі. Крім того, існує потреба в робітниках найпростіших професій — підсобні робітники, прибиральники, двірники, вантажники та інші.

Завдяки співпраці між роботодавцями та службою зайнятості 59,3% вакансій було укомплектовано.

Професійне навчання. З метою забезпечення професійно-кваліфікаційного рівня шукачів роботи вимогам роботодавців, за направленням центрів зайнятості 2,7 тис. осіб проходили професійне навчання. У січні-вересні 2020 року службою зайнятості видано 7 ваучерів для підвищення конкурентоспроможності особам старше 45 років.

Надання послуг учасникам АТО (ООС) та ВПО. Послугами центрів зайнятості області скористалося 919 демобілізованих військовослужбовців – учасників антитерористичної операції, які набули статус безробітного. Забезпечено роботою 182 учасників АТО (ООС). Охоплено професійною підготовкою, перепідготовкою та підвищенням кваліфікації 20 осіб. Також на обліку перебувало 116 безробітних з числа вимушено переміщених з тимчасово окупованої території України та районів проведення АТО. Працевлаштовано 36 осіб. Охоплено професійною підготовкою, перепідготовкою та підвищенням кваліфікації 7 осіб.

Станом на 1 жовтня 2020 року. Кількість зареєстрованих безробітних становила 14,3  тис.осіб, в тому числі 426 військовослужбовців – учасників АТО (ООС), 47 осіб з числа внутрішньо переміщених. Серед безробітних 56,0% складали жінки, 31,4% – молодь віком до 35 років, 21,4% –  особи, які мають додаткові гарантії щодо сприяння у працевлаштуванні, 41,3% зареєстрованих безробітних були сільськими мешканцями. Отримували допомогу по безробіттю 12,6 тис.осіб. Актуальними були 1,9 тис. вакансій, на одну вакансію претендували 7 безробітних.

Відділ інформаційної роботи Хмельницький обласний центр зайнятості

Максим Степанов: За пів року епідемії кількість госпіталізованих хворих та з підозрою на COVID-19 збільшилась у 5 разів

В Україні кількість госпіталізованих з коронавірусною хворобою становить 16 745 осіб. У середині липня ця цифра була у 5 разів меншою — на рівні 3 500 тисяч. Про це на щоденному брифінгу повідомив Міністр охорони здоров’я Максим Степанов.

“Наразі у медичних закладах, визначених для лікування коронавірусу, підготовлено 37 тисяч ліжко-місць. Близько 30 000 із них вже введено в експлуатацію. У разі потреби кількість ліжок можливо збільшити  до 50 тисяч. Треба також розуміти, що ми не можемо забрати ліжка у пацієнтів з інсультами, інфарктами, онкологічними хворобами, з пологових будинків та інших”, — зазначив очільник МОЗ.

Також Міністр наголосив, що легковажні дії місцевої влади, які під час виборчих перегонів влаштовують масові концерти і нехтують здоров’ям громадян, можуть призвести до критичної ситуації — браку ліжок і медичних працівників. 

Нагадаємо, раніше Максим Степанов заявив, що Міністерство охорони здоров’я закладає 10 млрд гривень у державний бюджет на 2021 рік на забезпечення українських лікарень засобами реагування на можливі спалахи інфекційних хвороб.

Інформація про поширення коронавірусної інфекції 2019-nCoV

За даними Центру громадського здоров’я, станом на 6 жовтня в Україні зафіксовано 4 348 нових випадків коронавірусної хвороби COVID-19. Кількість активних хворих становить 126 663 особи.

Загалом в Україні 234 584 лабораторно підтверджених випадки COVID-19, із них 4 520 летальних, 103 401 пацієнт одужав. Проведено 2 423 031 тестування методом ПЛР. За добу одужало 2 149 пацієнтів.

Наразі коронавірусна хвороба виявлена:

  •    Вінницька область — 6 930 випадків;
  •    Волинська область — 8 880 випадків;
  •    Дніпропетровська область — 7 372 випадки;
  •    Донецька область — 4 561 випадок;
  •    Житомирська область — 7 070 випадків;
  •    Закарпатська область — 10 317 випадків;
  •    Запорізька область — 4 746 випадків;
  •    Івано-Франківська область — 14 451 випадок;
  •    Кіровоградська область — 1 194 випадки;
  •    м. Київ — 25 091 випадок;
  •    Київська область — 10 099 випадків;
  •    Львівська область — 21 494 випадки;
  •    Луганська область — 1 333 випадки;
  •    Миколаївська область — 3 894 випадки;
  •    Одеська область — 15 021 випадок;
  •    Полтавська область — 3 270 випадків;
  •    Рівненська область — 13 374 випадки;
  •    Сумська область — 5 676 випадків;
  •    Тернопільська область — 14 610 випадків;
  •    Харківська область — 21 451 випадок;
  •    Херсонська область — 1 544 випадки;
  •    Хмельницька область — 7 263 випадки;
  •    Чернівецька область — 15 444 випадки;
  •    Черкаська область — 4 687 випадків;
  •    Чернігівська область — 4 812 випадків.


Дані з тимчасово окупованих територій АР Крим, Донецької, Луганської областей та міста Севастополя відсутні.

Дослідження проводилися вірусологічною референс-лабораторією Центру громадського здоров’я України, а також обласними лабораторіями. Станом на ранок 6 жовтня до Центру надійшло 4 665 повідомлень про підозру на коронавірус. Загалом з початку 2020 року зареєстровано 301 761 повідомлення про підозру на COVID-19.

МОЗ закликає: при перших симптомах респіраторних захворювань обов’язково зателефонуйте своєму сімейному лікарю. 

Масові заходи гарантовано призводять до збільшення кількості нових випадків зараження на COVID-19

Проведення масових заходів за участю великої кількості людей гарантовано призводить до погіршення епідемічної ситуації у цьому районі. Про це в ефірі телеканалу “Україна 24” заявив Міністр охорони здоров’я Максим Степанов.

“Після проведення масових заходів або концертів за участю десятків тисяч людей ми вже за два-три тижні починаємо фіксувати зростання кількості нових хворих”, – зазначив очільник МОЗ.

Водночас Міністр на прикладі Тернополя зауважив, що більш жорстке дотримання карантинних норм напряму впливає на зменшення кількості хворих на COVID-19. 

“24 вересня, коли Тернопіль перейшов у “червону” категорію епідемічної небезпеки, показник захворюваності на 100 тис. населення за 14 днів там складав 615 хворих. Через тиждень він знизився до 484. Тобто ми одразу бачимо, що введення цих обмежувальних заходів допомагає знизити рівень захворюваності. І таке ми фіксуємо по багатьох наших містах. Зупинити хворобу можна лише дотримуючись протиепідемічних правил. Іншого світ не вигадав. Вірус передається повітряно-крапельним шляхом, іншого шляху немає”, – заявив Степанов.

Міністр також додав, що якщо ситуація з поширенням епідемії на коронавірусну хворобу буде погіршуватися, МОЗ ініціюватиме повернення більш жорстких карантинних обмежень. 

“Зрозуміло, що “локдаун” – це найкращий шлях, щоб розірвати ланцюг передачі інфекції. Але нам також потрібно було знайти баланс між економікою та протиепідемічними заходами, щоб не зупиняти економіку. Я вважаю, що ми знайшли такий баланс, але водночас необхідно й надалі виконувати всі рекомендації від МОЗ. Але у разі якщо ситуація буде приймати загрозливий характер, Міністерство охорони здоров’я буде пропонувати повернення до більш жорстких карантинних заходів”, – підсумував Максим Степанов.

Нагадаємо, що раніше Державна комісія ТЕБ та НС оновила поділ регіонів за рівнем епідемічної небезпеки. Так, з 5 жовтня «червоний» рівень епідемічної небезпеки зберігатиметься у місті Тернополі, а замість Бережан Тернопільської області туди віднесено Канів Черкаської області. До «помаранчевого» рівня епідемічної небезпеки віднесено 126 адміністративних одиниць. «Жовтий» рівень епідемічної небезпеки, за словами головного санітарного лікаря, буде встановлено у 274 адміністративних одиницях. До «зеленого» рівня віднесено 215 адміністративних одиниць.

Програма житлових субсидій малозабезпеченим громадянам

Головним   механізмом  забезпечення  соціального захисту населення при  оплаті  житлово-комунальних послуг  є програма житлових субсидій, яка діє в Україні  вже  понад 20  років.

          Завдяки  програмі житлових субсидій малозабезпечені громадяни оплачують не повну вартість житлово-комунальних послуг,а лише частину платежу,яка залежить від розміру середньомісячного сукупного доходу домогосподарства в розрахунку на одну особу.

Що менші доходи домогосподарства, то меншою є частка обов’язкової плати за житлово-комунальні послуги.

           Відповідно до норм Положення про порядок призначення житлових субсидій,затвердженого постановою КМУ від 21.10.19995р.№848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання  скрапленого газу, твердого та рідкого пічного палива»,житлова  субсидія призначається за наявності різниці між розміром плати за житлово-комунальні послуги в межах соціальної норми житла, соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами  і  розміром  обов’язкового  відсотка платежу,   визначеного в порядку, встановленому КМУ.

          Для  призначення  житлової  субсидії  особа подає до органу  соціального  захисту населення заяву про призначення та надання житлової субсидії  у грошовій  формі  та  декларацію  про доходи  і  витрати  осіб, які звернулися за призначення   житлової субсидії, за встановленими формами.

          Відповідно до п.14 Положення житлова субсидія не призначається ,якщо структурними  підрозділами з питань соціального захисту населення отримано інформацію про наявність простроченої понад три місяці заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг,строк позовної давності якої не минув і загальна сума якої перевищує 20 неоподаткованих мінімумів  доходів громадян на день звернення за призначенням житлової субсидії.

             Для призначення житлової субсидії необхідно своєчасно здійснювати оплату  спожитих  житлово-комунальних послуг. Крім того,існує  механізм реструктуризації заборгованості споживачів з оплати житлово-комунальних послуг на  підставі укладеного договору з надавачами  цих послуг.             Разом з тим ,за наявності заборгованості житлову субсидію може бути призначено на наступний період за рішенням комісії,на підставі акта обстеження матеріально-побутових  умов  домогосподарства (з урахуванням обставин,які склалися).

 Постановою КМУ  від 25.03.2020р. №247 «Про особливості надання житлових субсидій»,передбачено на період карантину додаткові заходи щодо соціального захисту осіб,яких звільнено з роботи у зв’язку з карантином (врахування до їхнього доходу під час призначення субсидії  розміру допомоги по безробіттю замість заробітної плати , яку вони отримували  за попереднім місцем роботи).

До уваги отримувачів послуги «Муніципальна няня»

Постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №897 внесені зміни до Порядку відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня».

Серед інших, важливими змінами є такі:

  1. уточнені коди діяльності фізичних осіб-підприємців та юридичних осіб, які можуть надавати цю послугу;
  2. розмір компенсації послуги не може бути більше вартості послуги «муніципальна няня», оплаченої  отримувачем  цієї  послуги;
  3. з 01.01.2021 компенсація послуги “муніципальна няня” на дітей з інвалідністю та дітей, хворих на тяжкі захворювання, виплачується у двох розмірах прожиткового мінімуму на дітей віком до шести років, установленого на 1 січня відповідного року, але не більше від вартості послуги “муніципальна няня”, сплаченої отримувачем послуги “муніципальна няня”;
  4. муніципальна няня, яка є фізичною особою – підприємцем, може здійснювати догляд одночасно не більше ніж за трьома дітьми, за винятком догляду за дітьми з багатодітної сім’ї;
  5. муніципальна няня, яка є юридичною особою, може забезпечувати здійснення догляду одночасно не більше ніж за десятьма дітьми з різних сімей за адресою, визначеною муніципальною нянею;
  6. компенсація послуги “муніципальна няня” надається отримувачам послуги “муніципальна няня” за умови зайнятості кожного з батьків, за винятком отримувачів послуги “муніципальна няня”, які здійснюють догляд за дитиною з інвалідністю, дитиною, хворою на тяжкі захворювання, якій не встановлено інвалідність, а також отримувачів послуги “муніципальна няня”, у яких одночасно народилося троє і більше дітей;
  7. компенсація послуги “муніципальна няня” надається у разі, коли один або обидва з батьків, опікунів не зайняті та є особами з інвалідністю I або II групи;
  8. уточнено вимоги до оформлення договору.

            В зв’язку з прийнятими змінами протягом одного місяця з дня набрання чинності цією постановою батьки, опікуни дитини віком до трьох років, які отримують відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років “муніципальна няня”, повинні підтвердити своє право на отримання компенсації послуги “муніципальна няня” шляхом звернення до Управління соціального захисту населення та подання відповідних документів.

            У разі непідтвердження права на отримання компенсації послуги “муніципальна няня” її виплата припиняється з місяця, що настає за місяцем виникнення обставин, які призвели до втрати права на отримання такої компенсації.

Управління соціального захисту населення

Пропозиції АМУ до законопроєктів про місцеве самоврядування та про місцеві держадміністрації представлені профільному Комітету

Під час засідання Комітету з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування, на якому Міністерство розвитку громад та територій України презентувало проєкти нових редакцій законів України «Про місцеве самоврядування в Україні» та «Про місцеві державні адміністрації».

Учасники: народні депутати, представники Робочої групи Комітету з питань впровадження реформи децентралізації в Україні та донорської спільноти.

Від Асоціації міст України у засіданні взяв участь Виконавчий директор АМУ Олександр Слобожан. Він представив позицію АМУ щодо законопроєктів «Про місцеве самоврядування в Україні» та «Про місцеві державні адміністрації».

Асоціація міст України пропонує:

Основні зауваження до нової редакції Закону «Про місцеве самоврядування в Україні»

► Відсутність часу для належного розгляду законопроєкту.

До початку роботи новообраних місцевих рад та голів залишилося близько 1,5 місяці, а до початку повноцінного функціонування новообраних місцевих рад та голів залишилося 3 місяці. Для прийняття такого законопроєкту є обов’язковим 2 читання у парламенті. Розроблення та обговорення законопроєкту здійснювалося без належного урахування позиції органів місцевого самоврядування та їх асоціацій.

Невиправданість суттєвих концептуальних та організаційно-правових змін у поєднанні із укрупненням територіальних громад.

Законопроєкт ставить на меті докорінно переглянути майже всі питання діяльності місцевого самоврядування. Більшість із таких змін є суперечливими, редакційно недосконалими та не підтримується місцевим самоврядуванням. Зауважуємо, що час, обраний для внесення таких змін (під час виборчої кампанії) є невдалим. Окрім цього, такі зміни недоцільні до внесення змін до Конституції. Варто враховувати, що велика кількість новацій:

– значно ускладнить і без того складний перехідний період впровадження нових територіальних громад (отримання великої кількості нових повноважень, фінансових ресурсів, перебудова системи управління, набір нового персоналу);

– утворить велику кількість правових колізій при перерозподілі повноважень, оскільки не передбачає належної кількості змін до інших законів.

► Можливість ради перебирання на себе виконавчих повноважень всупереч ідеї обов’язкового розподілу публічної влади на представницьку та виконавчу (ч. 6 ст. 34).

Законопроєкт містить пряму норму, що сільська, селищна, міська рада  самостійно приймає рішення про розмежування повноважень між собою та виконавчими органами. На сьогодні таке розмежування здійснено законом. Це призведе до систематичного або ситуативного прямого втручання ради у вирішення питань головою та виконавчими органами і розбалансування місцевого самоврядування.

► Пониження статусу сільських, селищних, міських голів.

Всупереч ч. 2 ст. 141 Конституції України закладається нова модель за якої сільський, селищний, міський голова не очолює виконавчий орган ради, а лише здійснює окремі управлінські дії щодо інших виконавчих органів. Допускається факультативна можливість утворення виконавчого комітету без реальних виконавчих повноважень та без прав юридичної особи.

Дострокове припинення повноважень голови відповідною радою (ч. 5-8 ст. 26) більше не потребуватиме встановлення фактів: порушення Конституції або законів, прав і свобод громадян або не здійснення ним повноважень. Достатньо буде лише 2/3 голосів депутатів, які голосуватимуть за недовіру голові. Це грубо порушує представницький мандат голови, який він отримує на прямих виборах.

Безвідповідальність сільських, селищних, міських рад.

Законопроєкт передбачає лише одну підставу для дострокового припинення повноважень рад – у випадку висловлення радою недовіри голові. Запропонована модель є неприйнятною, оскільки повноваження голови припиняються відразу після прийняття рішення радою, а розпуск самої ради є лише правом Верховної Ради. Тобто така рада може працювати до закінчення свого строку повноважень.

Не передбачено порядку дострокового припинення повноважень ради, якщо вона грубо порушує Конституцію, закони або нездатна приймати рішення.

Основні зауваження до нової редакції Закону «Про місцеві державні адміністрації»

Обмеження законом та урядовими рішеннями всупереч ч.3 ст.118 Конституції права голів місцевих державних адміністрацій формувати склад відповідних адміністрацій.

Відсутнє чітке визначення повноважень місцевих дежавних адміністрацій щодо взаємодії з районними та обласними радами.

► Відсутня процедура здійснення державного контролю місцевими державними адміністраціями за органами місцевого самоврядування делегованих повноважень, а також розмежування цієї компетенції з іншими органами державної влади (ч.4 ст.143 Конституції).

Асоціація міст України наголошує: нова редакція Закону «Про місцеве самоврядування в Україні» є вкрай конфронтаційною та недоопрацьованою. АМУ вважає, що чинний Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» є прийнятним щонайменше до кінця 2021 року з невеликими техніко-юридичними змінами. Суттєвий перегляд цього Закону буде необхідний в контексті прийняття змін до Конституції.

АМУ переконана, що на цей час основна увага повинна бути привернута до нової редакції Закону “Про місцеві державні адміністрації”. Для розмежування повноважень між місцевими державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування у вказаному Законі необхідно максимально мінімізувати управлінські функції адміністрацій та уточнити їх контрольні та наглядові повноваження за органами місцевого самоврядування.

У разі врахування позиції АМУ, всі сільські, селищні, міські ради отримають однакові повноваження з найменшими законодавчими змінами та без негативних наслідків.

Окрім нової редакції Закону «Про місцеві державні адміністрації», обов’язковим є також прийняття законопроєкту №3651 щодо процедур реорганізації та правонаступництва органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій.