Урядом спрощено процедуру надання документів на отримання одноразової матеріальної допомоги

Урядом спрощено процедуру надання документів на отримання одноразової матеріальної допомоги непрацюючим малозабезпеченим особам, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю та їх законним представникам.

Проект постанови розроблено Міністерством соціальної політики та прийнято на засіданні Уряду 16 вересня 2020 року.

Постановою приведено у відповідність механізм призначення та виплати одноразової матеріальної допомоги непрацюючим малозабезпеченим особам, особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.05.2014 № 523-р „Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг” (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 15.07.2020 № 603).

Зокрема, це дасть змогу малозабезпеченим особам, особам (дітям) з інвалідністю подавати документи для призначення одноразової матеріальної допомоги за їхнім вибором або в органи соціального захисту населення, або до центру надання адміністративних послуг.

Визначено, що розподіл коштів пропорційно чисельності осіб, які отримують пенсію та / або державну соціальну допомогу, що не перевищує двох розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність проводиться на підставі не тільки даних Державного підприємства „Інформаційно-обчислювальний центр”, але й Пенсійного фонду України в порядку обміну інформацією між Пенсійним фондом України та Мінсоцполітики.

Також постановою введено норму щодо надання одноразової матеріальної допомоги в межах передбачених у законі про Державний бюджет України на відповідний рік бюджетних призначень для головного розпорядника коштів на виплату такої допомоги.

Інформація про поширення коронавірусної інфекції 2019-nCoV

За даними Центру громадського здоров’я, станом на 16 вересня в Україні зафіксовано 2 958 нових випадків коронавірусної хвороби COVID-19.

Загалом в Україні 162 660 лабораторно підтверджених випадків COVID-19, із них 3 340 летальні, 72 324 пацієнти одужало. Проведено 1 925 482 тестування методом ПЛР. Усього за добу одужало 1 514 пацієнтів.

Наразі коронавірусна хвороба виявлена:

  •    Вінницька область — 4 976 випадків;
  •    Волинська область — 6 504 випадки;
  •    Дніпропетровська область — 3 539 випадків;
  •    Донецька область — 2 180 випадків;
  •    Житомирська область — 4 543 випадки;
  •    Закарпатська область — 8 829 випадків;
  •    Запорізька область — 2 591 випадок;
  •    Івано-Франківська область — 11 677 випадків;
  •    Кіровоградська область — 934 випадки;
  •    м. Київ — 18 070 випадків;
  •    Київська область — 7 207 випадків;
  •    Львівська область — 17 430 випадків;
  •    Луганська область — 653 випадки;
  •    Миколаївська область — 2 171 випадок;
  •    Одеська область — 10 277 випадків;
  •    Полтавська область — 1 307 випадків;
  •    Рівненська область — 10 707 випадків;
  •    Сумська область — 2 640 випадків;
  •    Тернопільська область — 10 004 випадки;
  •    Харківська область — 13 432 випадки;
  •    Херсонська область — 702 випадки;
  •    Хмельницька область — 4 133 випадки;
  •    Чернівецька область — 12 493 випадки;
  •    Черкаська область — 2 739 випадків;
  •    Чернігівська область — 2 922 випадки.


Дані з тимчасово окупованих територій АР Крим, Донецької, Луганської областей та міста Севастополя відсутні.

Дослідження проводилися вірусологічною референс-лабораторією Центру громадського здоров’я України, а також обласними лабораторіями. Станом на ранок 16 вересня 2020 року до Центру надійшло 3036 повідомлень про підозру на COVID-19. Всього з початку 2020 року надійшло 226 294 повідомлення про підозру на COVID-19.

МОЗ закликає: при перших симптомах респіраторних захворювань обов’язково зателефонуйте своєму сімейному лікарю. 

МОЗ та місцева влада домовилися щодо встановлення протиепідемічних заходів під час епідемії COVID-19

Міністр охорони здоров’я Максим Степанов провів селекторну нараду з мерами українських міст, під час якої були досягнуті домовленості між МОЗ та місцевою владою щодо протиепідемічних заходів, які мають бути вжиті під час епідемії COVID-19.

“Ми знайшли спільне бачення та спільну філософію щодо того, як нам забезпечити виконання усіх норм та зробити їх максимально прийнятними для жителів міст. Обговорили багато проблемних моментів: масові заходи, роботу транспорту та ринків, інші обмеження, яких треба дотримуватись, щоб протистояти поширенню епідемії. Та дослухалися один до одного”, – зазначив Міністр під час наради.

За результатами зустрічі, Міністерство ініціює відповідні зміни до постанови Уряду щодо карантинних заходів, які торкнуться роботи освітніх закладів, дитячих садків та транспорту. Мери міст своєю чергою взяли на себе відповідальність щодо забезпечення контролю за дотриманням встановлених вимог та правил адаптивного карантину.

15 вересня почала працювати урядова консультаційна лінія з питань безпеки дітей в Інтернеті

Інтернет сьогодні є найважливішим інструментом взаємодії зі світом у руках не тільки дорослих, але й дітей. Він допомагає їм навчатися, розвиватися, підтримувати спілкування з друзями, стежити за подіями у світі.

Однак, окрім очевидної користі, в мережі також таїться безліч загроз, з якими не завжди під силу впоратися дитині.

Одним із викликів сучасності є попередження насильства над дітьми у різних його проявах (в тому числі в Інтернеті). Діти, які зазнали сексуального насильства в Інтернеті, травмовані ще сильніше, ніж ті, які зазнали фізичного насильства, адже особливість вчинення сексуального насильства над дітьми в онлайн полягає в тому, що матеріали (фото, відео) залишаються в Інтернеті та транслюються по всьому світу (навіть після того, як дитина врятована).

З 15 вересня в Україні розпочинає діяльність урядова консультаційна лінія з питань безпеки дітей в Інтернеті за телефоном 1545 (далі обрати 3).

Лінія створена з метою підвищення рівня обізнаності дітей, батьків та осіб, що їх замінюють, з питань попередження та реагування на ризики, з якими діти можуть зіткнутися в Інтернеті.

Довідково

З січня 2020 року в Україні вперше запрацювала державна гаряча лінія для осіб, які постраждали від торгівлі людьми, домашнього насильства, насильства за ознакою статі, насильства стосовно дітей. Визначено короткий телефонний номер – 1547.

Сергій Шкарлет: Головне – здоров’я дітей і батьків

«Наше Міністерство і я, а також Президент і Прем’єр-міністр наполягають, щоб освіта була в традиційному очному форматі. Ніхто дистанційне навчання не розцінює як 100% альтернативу. Лише як додаток, форму певного змішаного навчання, як інструмент набуття додаткових знань з інформаційного простору, аби підсилити свої навички й здібності»,  – розповів в інтерв’ю для Mind.ua  т.в.о. Міністра освіти і науки України Сергій Шкарлет.

«МОН, як і пересічні українці, сприймає ситуацію з деякою тривогою: «стрибки» з червоної до помаранчевої, жовтої чи зеленої зон можуть вносити певний дискомфорт в освітній процес. Та головне – здоров’я дітей і батьків. На жаль, на 1 вересня в Україні 19 «червоних» зон. Але сподіваюся, що, коли українці сумлінно виконуватимуть карантинні вимоги, буде менше таких зон», – зазначив Сергій Шкарлет.

За його словами, дистанційне навчання першокласників – нонсенс. «Звичайно, діти мають піти до школи, відчути її «дух», соціалізацію. Але як навчати дистанційно першокласників – це питання педагогічної майстерності вчителів. Згадаємо перше весняне півріччя і те, як працювали в тих умовах викладачі: спочатку було певне неприйняття дистанційного формату, ступор. Та життя не стоїть на місці, і я вдячний нашим педагогам і педпрацівникам за те, що вони адаптувалися. Для цього є різні засоби зв’язку, численні електронні освітні платформи», – сказав т.в.о. Міністра.

Окрім того, Сергій Шкарлет висловив сподівання, що до жовтня 2020 року буде розроблено Національну електронну освітню платформу на Open edX, яку наразі МОН активно створює з Міністерством цифрової трансформації.

«У нас є напрацювання щодо наповнення її освітнім контентом: телевізійні уроки, інформаційні матеріали, завантаженні підручники й навчальні посібники. Є засоби звичайного зв’язку, електронна пошта. Також це можуть бути заняття за індивідуальною системою, сімейною, патронатною системою освіти. Тобто на сьогодні є рекомендації щодо розробки навчального процесу», – повідомив т.в.о Міністра освіти і науки.

Нагадаємо, МОН розробило рекомендації для пілотних 4-х класів.

Розпочато асфальтування на вулиці В.Терешкової

А в Грицеві капітальний ремонт на вулиці В.Терешкової триває. Наразі вже асфальтовані тротуари.

А від сьогодні, розпочалося асфальтування проїзної частини. Робітники та техніка працюють максимально інтенсивно. Завдання – завершити ремонт якнайшвидше і якісно. Тому, дорожній рух у цьому районі є досить насиченим. Будьте уважними та обережними, дотримуйтесь Правил дорожнього руху, не перевищуйте дозволений швидкісний режим, звертайте  увагу на попереджувальні знаки!

Грицівська дитяча музична школа проводить набір учнів

Грицівська дитяча музична школа проводить набір учнів по класу духові інструменти (труба, тромбон, тенор, баритон, саксафон).

В клас хореографії. Запрошуються учні 1-4 класів (хореографія) 3-6 класів закладів (духові інструменти) загальної середньої освіти.

Звертатися в Грицівську дитячу музичну школу.

тел. 0676600177.

Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму

АМУ звернулася до Бюджетного комітету з проханням не враховувати окремі поправки до законопроєкту №3614

15 липня 2020 року Верховна Рада України прийняла у першому читанні проєкт Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо приведення у відповідність положень бюджетного законодавства у зв’язку із завершенням адміністративно-територіальної реформи» №3614 від 09.06.2020. Наразі законопроєкт готується до другого читання і народними депутатами подані пропозиції і поправки до проєкту. 7 вересня 2020 р. Асоціація міст України взяла участь у робочій нараді Комітету Верховної Ради України з питань бюджету щодо розгляду пропозицій і поправок до законопроєкту № 3614 і звернула увагу на неприпустимість врахування до законопроєкту окремих поправок. Позицію Асоціації міст України щодо зазначених поправок підтримали і інші учасники робочої наради.

Зокрема, Асоціація міст України не погоджується із такими поправками:

 – поправка №83, яка пропонує:

частину другу статті 83 викласти у такій редакції “Видатки, визначені пунктом 2 частини першої статті 82 цього Кодексу, здійснюються за рахунок трансфертів з державного бюджету місцевим бюджетам, загальнодержавних податків і зборів та/або їх частки, які закріплені за місцевими бюджетами. Такі видатки також можуть здійснюватися за рахунок інших джерел доходів місцевих бюджетів”.

Поправка пропонує делеговані повноваження (функції держави, що можуть бути передані на виконання Автономній Республіці Крим та місцевому самоврядуванню з метою забезпечення найбільш ефективного їх виконання на основі принципу субсидіарності), визначені пунктом 2 частини першої статті 82 Бюджетного кодексу України фінансувати за рахунок інших джерел доходів місцевих бюджетів, тобто і за кошти власних доходів місцевого самоврядування.

Асоціація міст України не підтримує зазначену поправку, тому що така пропозиція суперечить статті 143 Конституції України відповідно до якої делеговані повноваження надані державою органам місцевого самоврядування фінансуються виключно за кошти державного бюджету або за рахунок надходжень загальнодержавних податків. По суті поправкою передбачається покладення на органи місцевого самоврядування обов’язку фінансувати делеговані державою повноваження за власні доходи місцевих бюджетів, що суперечить і нормам статті 9 Європейської хартії місцевого самоврядування, яка визначає, що органи місцевого самоврядування мають право в рамках національної економічної політики на власні адекватні фінансові ресурси, якими вони можуть вільно розпоряджатися в межах своїх повноважень.

Щодо розподілу повноважень на власні та делеговані, то питання має визначатися профільним законом, а саме новою редакцією Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», проєкт якого розробляється Міністерством розвитку громад та територій України.

 – поправка №90, яка пропонує:

частину 5 статті 93 викласти в такій редакції: «5. Якщо на території територіальної громади недостатньо бюджетних установ, інших суб’єктів господарювання комунальної власності, які забезпечують надання публічних послуг, визначених пунктом 2 частини першої статті 86 цього Кодексу, в обсязі, визначеному фінансовими нормативами бюджетної забезпеченості, обрахований обсяг видатків на здійснення цих послуг враховується при визначенні міжбюджетного трансферту бюджету, з якого утримуються бюджетні установи, що надають публічні послуги. Для видатків, передбачених п.п. д) п.2), п.п. в), ґ), п.3), п.6) ч. 1 статті 89 цього Кодексу, якщо іншого не встановлено договорами про міжбюджетні трансферти, їх обсяги розраховуються в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.».

Асоціація міст України  не підтримує таку поправку і звертає увагу що:

по-перше, зміни, запропоновані поправкою, не відповідають засадам бюджетної самостійності органів місцевого самоврядування, що визначені у статті 9 Європейської хартії місцевого самоврядування і передбачають, що органи місцевого самоврядування мають право в рамках національної економічної політики на власні адекватні фінансові ресурси, якими вони можуть вільно розпоряджатися в межах своїх повноважень. Обсяг фінансових ресурсів органів місцевого самоврядування має відповідати повноваженням, передбаченим конституцією або законом. Конституцією України гарантується фінансова самостійність місцевого самоврядування, а Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що місцеве самоврядування в Україні здійснюється на принципах правової, організаційної та матеріально-фінансової самостійності. Натомість поправкою передбачається втручання Кабінету Міністрів України у діяльність органів та посадових осіб місцевого самоврядування і запровадження непрозорого «ручного» підходу управління бюджетними ресурсами на постійній основі.

по-друге, запропонована поправка не містить чітких критеріїв «достатності/недостатності» на території територіальної громади бюджетних установ та інших суб’єктів господарювання комунальної власності, які відповідальні за надання публічних послуг, передбачених п.п. д) п.2), п.п. в), ґ), п.3), п.6) ч. 1 статті 89 Бюджетного кодексу України. Відсутність критеріїв спричинить подальше прийняття дискреційних рішень.

– поправка №91, яка пропонує:

доповнити частину п’яту статті 93 абзацом другим такого змісту: “Для видатків, передбачених п.п. д) п.2), п.п. в), г) п.3), п.6) ч. 1 статті 89 цього Кодексу, якщо іншого не встановлено договорами про міжбюджетні трансферти, їх обсяги розраховуються в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.”

Асоціація міст України не підтримує таку поправку, тому що, положення, запропоновані поправкою, порушують норми статті 9 Європейської хартії місцевого самоврядування, що гарантує фінансову самостійність місцевого самоврядування. Конституцією України гарантується фінансова самостійність місцевого самоврядування, а Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що місцеве самоврядування в Україні здійснюється на принципах правової, організаційної та матеріально-фінансової самостійності. Натомість поправкою передбачається втручання Кабінету Міністрів України у діяльність органів та посадових осіб місцевого самоврядування і запровадження непрозорого «ручного» підходу управління бюджетними ресурсами на постійній основі.

 – поправка №92, яка пропонує:

включити бюджет міста Києва до системи горизонтального вирівнювання податкоспроможності обласних бюджетів.

Асоціація міст України не підтримує таку поправку, тому що передбачається збільшення дохідної складової обласних бюджетів за рахунок вилучень з бюджету міста Києва, шляхом включення бюджету Києва до системи горизонтального вирівнювання податкоспроможності територій. При цьому звертаємо увагу, що пропонується таке вирівнювання між бюджетами здійснювати по неспіврозмірним доходам, адже до бюджету міста Києва за чинними нормами Бюджетного кодексу України (і законопроєктом № 3614 такі норми не змінюються) зараховується 40 відсотків податку на доходи фізичних осіб, в той час як в області 15, а у міст 60.

 – поправка №96, яка пропонує:

включити бюджет міста Києва до системи горизонтального вирівнювання податкоспроможності бюджетів місцевого самоврядування.

Асоціація міст України не підтримує таку поправку, тому що передбачається збільшення дохідної складової обласних бюджетів за рахунок вилучень з бюджету міста Києва шляхом включення бюджету Києва до системи горизонтального вирівнювання податкоспроможності територій. При цьому звертаємо увагу, що пропонується таке вирівнювання між бюджетами здійснювати по неспіврозмірним доходам, адже до бюджету міста Києва за чинними нормами Бюджетного кодексу України (і законопроєктом № 3614 такі норми не змінюються) зараховується 40 відсотків податку на доходи фізичних осіб, в той час як у міст 60.

Також звертаємо увагу на те, що включення бюджету міста Києва до систем горизонтального вирівнювання податкоспроможності територій як між обласними бюджетами, так і між бюджетами місцевого самоврядування і у разі одночасного включення до двох систем вирівнювання, покладе на державний бюджет додаткове фінансове навантаження і спричинить необхідність пошуку додаткових бюджетних ресурсів на функціонування системи вирівнювання в обсязі не менше 8 млрд грн, що призведе до розбалансування зведеного бюджету в умовах обмеженості фінансових ресурсів.

Асоціація міст України, захищаючи інтереси місцевого самоврядування, звернулася до Комітету Верховної Ради України з питань бюджету з проханням не враховувати до законопроєкту «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо приведення у відповідність положень бюджетного законодавства у зв’язку із завершенням адміністративно-територіальної реформи» № 3614 від 09.06.2020 поправки №№ 83, 90, 91, 92 та 96.

Інформація про поширення коронавірусної інфекції 2019-nCoV

За даними Центру громадського здоров’я, станом на 15 вересня в Україні зафіксовано 2 905 нових випадків коронавірусної хвороби COVID-19. Наразі в Україні 85 628 активних хворих.

В Україні 159 702 лабораторно підтверджені випадки COVID-19, з них 3 264 летальні, 70 810 пацієнтів одужало. Загалом проведено 1 897 688 тестувань методом ПЛР. Усього за добу одужало 1267 пацієнтів.

Наразі коронавірусна хвороба виявлена:

  • Вінницька область — 4 887 випадків;
  • Волинська область — 6 428 випадків;
  • Дніпропетровська область — 3 430 випадків;
  • Донецька область — 2 154 випадки;
  • Житомирська область — 4 470 випадків;
  • Закарпатська область — 8 756 випадків;
  • Запорізька область — 2 503 випадки;
  • Івано-Франківська область — 11 510 випадків;
  • Кіровоградська область — 929 випадків;
  • м. Київ — 17 714 випадків;
  • Київська область — 7 079 випадків;
  • Львівська область — 17 243 випадки;
  • Луганська область — 620 випадків;
  • Миколаївська область — 2 114 випадків;
  • Одеська область — 9 993 випадки;
  • Полтавська область — 1 253 випадки;
  • Рівненська область  —  10 635 випадків;
  • Сумська область — 2 553 випадки;
  • Тернопільська область — 9 624 випадки;
  • Харківська область — 13 160 випадків;
  • Херсонська область — 661 випадок;
  • Хмельницька область — 4 058 випадків;
  • Чернівецька область — 12 394 випадки;
  • Черкаська область — 2 688 випадків;
  • Чернігівська область — 2 846 випадків.


Дані з тимчасово окупованих територій АР Крим, Донецької, Луганської областей та міста Севастополя відсутні.

Дослідження проводилися вірусологічною референс-лабораторією Центру громадського здоров’я України, а також обласними лабораторіями. Станом на ранок 15 вересня 2020 року до Центру надійшло 3 159 повідомлень про підозру на COVID-19. Всього з початку 2020 року надійшло 223 258 повідомлень про підозру на COVID-19.

МОЗ закликає: при перших симптомах респіраторних захворювань обов’язково зателефонуйте своєму сімейному лікарю. 

Проведення осінньої диспансеризації тварин в приватному секторі

   Для забезпечення стабільної епізоотичної ситуації на території району, створення ефективного контролю за станом тварин, ранню діагностику, лікування та профілактику інфекційних, внутрішніх незаразних, акушерських, гінекологічних і хірургічних хвороб тварин, з метою якісної організації протиепізоотичних заходів для спеціалістів державних установ ветеринарної медицини району проведено навчання  по комплексу обов’язкових осінніх протиепізоотичних, лабораторно-діагностичних заходів з дотриманням правил біологічної безпеки та вжиттям заходів щодо недопущення розповсюдження гостроінфекційних хвороб, який розпочинається з 14 вересня 2020 року.

       Під час проведення протиепізоотичних заходів буде забезпечуватись здійснення широкої роз’яснювальної роботи серед власників щодо умов утримання тварин, годівлі, а також недопущення виникнення інфекційних хвороб включно з такими, як АЧС, сказ, лейкоз,  грип птиці, проведення ідентифікації усіх тварин, в тому числі приплоду, з обов’язковим кріпленням бирок єдиного зразка.

       Сподіваємось на плідну співпрацю з головами об’єднаних територіальних громад, головами сільських рад для забезпечення 100% охвату поголів’я тварин при здійсненні осінніх протиепізоотичних, лабораторно- діагностичних, лікувально- профілактичних заходів у особистих підсобних господарствах населення.        

       Відповідно до Закону України «Про ветеринарну медицину» стаття 37 власники тварин зобов’язані надавати тварин для проведення огляду, діагностичних, профілактично- лікувальних обробок, включаючи дослідження і щеплення. Згідно статті 104 цього Закону юридичні та фізичні особи несуть адміністративну відповідальність за правопорушення в галузі ветеринарної медицини.

     Даний комплекс заходів тарифікується згідно з наказом   .Міністерства агропромислового комплексу № 96 від 13. 02.2013 р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.03.2013 р., Постанови КМУ від 23.04.2008 р. № 413 « Про затвердження Порядку використання бюджетних коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення протиепізоотичних заходів». Згідно з Законом України « Про ідентифікацію та реєстрацію тварин», всі тварини у господарствах різних форм власності, від яких отримується продукція, повинні бути ідентифіковані.

       Вирощування та утримання здорових тварин – запорука Вашого здоров’я та здоров’я Ваших сімей!

Головний спеціаліст Шепетівського РУ ГУ ДПСС в Хмельницькій  В.Савіцький