Новації застосування РРО/ПРРО з 01.01.2022 року

Шепетівська ДПІ Головного управління ДПС у Хмельницькій області нагадує,  що з 01 січня 2022 року передбачено обов’язкове використання реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – ПРРО)  фізичними особами – підприємцями другої-четвертої груп.

          При цьому суб’єкти господарювання мають можливість використовувати як апаратний, так і програмний РРО – це може бути програма, чи додаток на смартфон, планшет, комп’ютер, який дозволяє з будь-якого пристрою сформувати розрахунковий документ. Відповідне програмне забезпечення надається ДПС суб’єктам господарювання

           Нагадаємо, що  система розрахункових операцій засобами програмних реєстраторів розрахункових операцій (ПРРО) діє в Україні з 01 серпня 2020 року.  ПРРО має чимало переваг, зокрема:

– суб’єкт господарювання за власним вибором та виходячи з власних потреб та фінансових можливостей обирає що йому більше підходить – РРО чи ПРРО;

– застосування ПРРО передбачає передачу даних до фіскального сервера без послуг еквайєра, експлуатація ПРРО не потребує сервісного обслуговування центрами сервісного обслуговування;

– застосування будь-якого ПРРО не вимагає його сертифікації чи проходження експертиз. Єдина умова – перебування ПРРО в реєстрі ПРРО;

– ПРРО може бути встановленим на смартфон, планшет, комп’ютер чи на будь-який інший пристрій, що підтримує операційну систему Windows, Android та має підключення до мережі Інтернет;

–  реєстрація ПРРО в контролюючому органі здійснюється в режимі онлайн без додаткових документів та лише в електронній формі;

– обмін документами між ПРРО та фіскальним сервером здійснюється виключно в електронній формі, що виключає будь-які контакти суб’єкта господарювання з посадовими особами ДПС;

– наявність безкоштовного програмного рішення ДПС робить застосування РРО/ПРРО фінансово доступним;

– не потребує реєстрації та ведення КОРО.

          Поряд з безкоштовними ПРРО, платники податків можуть використовувати будь-який представлений на ринку ПРРО відповідно до своїх фінансових можливостей та функціональних потреб.

           Платники єдиного податку І групи з 01.01.2022 не зобов’язані реєструвати та застосовувати РРО/ПРРО.  Уряд України та органи виконавчої влади найближчим часом не планують запровадження РРО/ПРРО для такої категорії платників.

           Звертаємо увагу на необхідності завчасної реєстрації РРО та/або ПРРО у контролюючих органах з метою дотримання вимог чинного законодавства України та уникнення штрафних санкцій.

Валентина Ординська, начальник Шепетівської ДПІ

Головного управління ДПС у Хмельницькій області

УВАГА!

     Детально з інформаційними матеріалами щодо впровадження та застосування ПРРО можна ознайомитися в банері «Програмні РРО» (https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/), розділи якого містять посилання на програмні рішення; нормативно-правові акти; повідомлення, роз’яснення, відповіді на актуальні питання для платників; описи АРІ фіскального сервера Єдиного вікна подання електронної звітності та Електронного кабінету; форми електронних документів для ПРРО, які застосовуються користувачами для реєстрації/перереєстрації/скасування реєстрації ПРРО, а також під час застосування ПРРО; електронні ключі тестових платників; інформацію щодо особливостей отримання електронних довірчих послуг для ПРРО тощо.

Також у банері наявні покрокові інструкції зі встановлення та налаштування ПРРО (https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy-/, та https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy/fiskalniy-dodatok-prrosto/), відеоуроки щодо реєстрації ПРРО та відеоінструкція щодо Порядку ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб – підприємців розміщені за посиланням: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/video-lessons/.

Відеоуроки щодо формування електронної печатки для ПРРО розміщено за посиланням: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/elektronni-dovirchi-poslugi/.

В обласній раді створено депутатську групу «За безпечне Поділля»

В обласній раді створено депутатську групу зі сприяння розвитку добровільного пожежного руху та громадської безпеки в області «За безпечне Поділля».

До складу увійшло 29 депутатів, а саме: Віолета Лабазюк. Володимир Гончарук, Валентин Соколюк, Віктор Бурлик, Григорій Галкін, Михайло Демчишен, Олександр Дехтярук, Сергій Іващук, Тетяна Калюжна, Андрій Козюра,  Олександр Корнійчук, Андрій Кланца, Петро Лабазюк, Руслан Лещишин, Вадим Лозовий, Олег Лукашук, Врам Мовсісян, Іван Нагорний,   Володимир Поворозник, Олександр Розізнаний, Володимир Романюк, Артем Ромасюков, Руслан Скримський, Сергій Слюсарчук, Юрій Смаль, Олександр Співак, Уляна Ткаченко, Артур Фрідман та Яків Цуглевич.

Керівником та уповноваженим представником депутатської групи обрано Петра Лабазюка.

Крім того, до лав добровольців, не зважаючи на те, що вони не є депутатами обласної ради, виявили бажання приєднатися голова обласної державної адміністрації Сергій Гамалій та перший заступник голови Сергій Тюрін.

Посвідчення членам депутатської групи вручив заступник голови Державної служби України з надзвичайних ситуацій До слова запрошується Роман Примуш.

Наразі в обласній раді налічується шість депутатських груп.

На Хмельниччині підбили підсумки обласного профорієнтаційного проєкту для молоді «Успішна молодь – успішна громада!»

«Успішна молодь – успішна громада!» – масштабний профорієнтаційний проєкт для молоді 2021 року, який реалізовувався Хмельницькою обласною службою зайнятості спільно з Департаментом освіти і науки Хмельницької ОДА та іншими соціальними партнерами.

В рамках Проєкту проведено понад 1150 різноманітних заходів для безробітної молоді, здобувачів загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти, працівників закладів освіти та батьків. Учасники брали участь у  професіографічних екскурсіях, групових профконсультаціях із застосуванням психологічного тестування, семінарах, вебінарах, тренінгах, заняттях в клубах та студіях, відкритій школі онлайн комунікацій, ярмарках кар’єри, інформаційно-просвітницьких заходах, конкурсах, брейн-рингах, аукціонах, квестах тощо.

У березні-квітні відбувся заочний  конкурс  плакатів «Моє родинне дерево професій» серед учнів 8-9 класів закладів загальної середньої освіти Хмельницької області. А восени старшокласники закладів загальної середньої освіти та здобувачі освіти закладів професійно-технічної освіти змагалися у конкурсі комп’ютерних презентацій  «Фарватер PROFI». Роботи учасників ілюстрували професії кожного з членів своєї родини, професійні досягнення відомих особистостей, а саме: депутатів, освітян (керівників, викладачів, майстрів виробничого навчання), лікарів, керівників  успішних підприємств та компаній, спортсменів, артистів, журналістів тощо. 

В цілому в заходах Проєкту взяли участь більше 16,4 тис. осіб з числа учнівської та студентської молоді, понад 4,4 тис. безробітних громадян віком до 35 років. «Участь молоді в подібних проєктах розширює їх уявлення про світ професій та можливість їх отримання, формує навики пошуку роботи та реальне ставлення до перспектив власної зайнятості. А, в кінцевому результаті, все це сприяє підвищенню конкурентоспроможності молоді на ринку праці», – зазначає директор Хмельницького обласного центру зайнятості Сергій Черешня.

                    

Хмельницький обласний центр зайнятості

«Хмельницькгаз Збут»: борги населення перевищили пів мільярда гривень

Побутові клієнти ТОВ «Хмельницькгаз Збут», що працює під брендом «ТВІЙ ГАЗЗБУТ», наразі винні за спожите блакитне паливо 533 млн грн. Лише за останній місяць ця сума зросла на 76 млн, попри фіксовану ціну на енергоресурс.

Найбільші суми за газ боргують жителі Хмельницького, Кам’янця-Подільського, Красилова та Старокостянтинова.

Хоча під час опалювального сезону заборгованість краян завжди зростає, адже значно збільшується споживання енергоресурсу для обігріву домівок, однак систематичні неплатежі вимивають обігові кошти компанії, які необхідні для стабільного надання послуг з газопостачання.

До того ж борги призводять і до збільшення дефіциту бюджету, адже держава недоотримує належні суми податку на додану вартість, що включені до ціни блакитного палива.

Задля розв’язання проблеми газовики систематично комунікують з несумлінними споживачами: телефонують до них, надсилають Viber-повідомлення та листи з проханням розрахуватися за надані послуги. У разі ігнорування діалогу – на безвідповідальних клієнтів очікують судові позови.

Варто зауважити, що примусове стягнення боргів покладе на плечі відповідачів додаткові витрати. Зокрема, крім прострочених зобов’язань, доведеться сплатити судовий збір (2270 грн, а від січня 2022 року – 2480 грн), а також 3% річних та інфляційних втрат.

Втім, у «Хмельницькгаз Збуті» як соціально відповідальній компанії завжди йдуть назустріч вразливим категоріям населення. Зокрема, договір реструктуризації допомагає розрахуватися з боргами не одним платежем, а кількома частинами зазвичай протягом 2-6 місяців.

Аби за доброю традицією українців зустріти Новий рік без боргів, сплатити за спожите блакитне паливо необхідно до 25 грудня. Комфортно й безпечно зробити це, не виходячи з дому під час пандемії, допоможуть онлайн сервіси компанії:

Нагадаємо, Хмельниччина залишила «червону» зону карантину 15 грудня 2021 року. За законом відключати боржників за комірне заборонено лише під час дії обмежень «червоного» рівня і протягом 30 днів після їх скасування.

Опитування експортерів щодо пріоритетів діяльності на 2022 рік

10 листопада 2021 року в рамках планування роботи на 2022 рік Державна установа «Офіс з розвитку підприємництва та експорту»  розпочала масштабне опитування українських підприємців, експортерів, галузевих і бізнес-аcоціацій щодо пріоритетів експортної діяльності та послуг, які надає Установа. Метою опитування є аналіз потреб українського бізнесу та планування роботи Установи на 2022 рік з таких напрямків:

  • експортна освіта;
  • аналітика та консалтинг;
  • готовність до експорту;
  • пріоритетні закордонні ринки;
  • виклики, які постають при зовнішньоекономічній діяльності.

Посилання на опитування: https://cutt.ly/hTi07tJ.

Інформуємо, що кінцева дата приймання відповідей була змінена на 30 грудня 2021 року.

Результати опитування будуть оприлюднені на Експортному веб-порталі на початку 2022 року. Контактна особа від Установи; Коломієць Вікторія, vkolomiiets@epo.org.ua.

Аналіз виробничого травматизму

Шепетівським відділенням управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницькій області проведено аналіз стану виробничого травматизму за 2021 рік. Так у 2021 році до відділення надійшло 32 повідомлення про нещасні випадки на виробництві в т. ч. 21 випадок захворювання медичних працівників на гостру респіраторну хворобу викликану коронавірусом nCoV-2019, 1 випадок смерті на підприємстві та 4 нещасні випадки із смертельним наслідком. Станом на 21.12.2021 року завершено розслідування 29 нещасних випадків та за результатами розслідування складено 21 акт форми Н-1/П та 8- Н-1/НП. Перебувають в розслідуванні 3 нещасні випадки. Як показує аналіз виробничого травматизму, основними причинами нещасних випадків є інші психофізіологічні причини (інфікування COVID-19), невиконання посадових обов’язків, порушення вимог інструкцій з охорони праці, незадовільні фізичні дані або стан здоров’я.

       З метою попередження виробничого травматизму, звертаємо особливу увагу роботодавців на основні організаційні заходи, зокрема такі, як якісне проведення інструктажу та навчання працівників, залучення їх до роботи за спеціальністю, здійснення постійного керівництва та нагляду за роботою, організація раціонального режиму праці і відпочинку, забезпечення працівників спецодягом, спецвзуттям, особистими засобами захисту, виконання правил експлуатації обладнання. Важливим у забезпеченні безпечної праці і запобіганні травматизму на виробництві є фактори особистого характеру- знання керівником робіт особистості кожного працівника, його психіки і особливостей характеру, медичних показників і їх відповідності параметрам роботи, ставлення до праці, дисциплінованості, задоволеності працею, засвоєння навичок безпечних методів роботи, знання норм і правил з охорони праці і пожежної безпеки, його ставлення до інших працівників і всього колективу. Адже нещасний випадок із спеціалістом тягне за собою невиконані своєчасно виробничі завдання, перенавантаження інших працівників, які змушені виконувати обов’язки травмованого і тривало непрацездатного працівника, втрату грошових коштів, тощо.

        Свій внесок в профілактику (попередження) виробничого травматизму можуть зробити і працівники, які повинні сумлінно виконувати вимоги нормативних актів з охорони праці, перевіряючи перед початком роботи стан обладнання, інструментів, засобів захисту на відповідність їх вимогам нормативних актів з охорони праці, не виконуючи роботу на несправному обладнанні, не порушуючи вимог інструкцій з охорони праці та безпеку експлуатації обладнання, не будучи байдужими до порушень вимог безпеки іншими працівниками, своєчасно звертаючись за кваліфікованою медичною допомогою при погіршенні стану здоров’я, пам’ятаючи про свої права і обов’язки з охорони праці. Крім того, кожен повинен вміти надати домедичну допомогу потерпілому, попередньо оцінивши його стан, адже своєчасно і правильно надана домедична допомога дозволяє зменшити можливі негативні наслідки травмування, а іноді і врятувати життя людини.

Страховий експерт з охорони праці Н.Божок

Засідання Координаційної ради

21 грудня 2021 року відбулось засідання Координаційної ради з питань сім’ї, гендерної рівності, демографічного розвитку, запобігання та протидії домашньому насильству та протидії торгівлі людьми.  Головувала на засіданні заступник селищного голови Олена Полєва.

   На засіданні Координаційної ради розглянуто сім питань:

1.Про стан реалізації Національного плану дій з виконання резолюції Ради Безпеки ООН 1325 «Жінки, мир, безпека» на території Грицівської селищної ради.

2.Виконання Закону України  «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків».

3.Про виконання Закону України «Про охорону дитинства».

4.Про підсумки проведення Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства».

5.Про роботу мобільної бригади соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі.

6.Про з’ясування обставин вчинення насильства в сім’ях.   

7.Про роботу поліцейського офіцера громади за 2021 рік.

   По першому, третьому, п’ятому питаннях доповідала – Олена Полєва, заступник селищного голови. По другому, четвертому питанню – Леся Бабчук, начальник відділу охорони здоров’я та соціального захисту населення Грицівської селищної ради. По шостому питанню інформувала – Наталія Паламарчук, начальник служби у справах дітей Грицівської селищної ради. По сьомому питанню доповідав – Сергій Слаба, поліцейський офіцер Грицівської громади.

    Члени ради обговорили план роботи Координаційної ради на 2022 рік.

Профілактичний рейд

20.12.2021року в Грицівській територіальній  громаді було організовано та проведено спільні рейди  з командиром  29 Державного Рятувального Посту 5 ДПРЗ  прапорщиком служби Палієм К.О,  інспектором соціальної допомоги Савчук Т.В, соціальним робітником Паламарчук А.І, щодо дотримання правил безпеки життєдіяльності, з наданням практичних рекомендацій з дотримання вимог пожежної безпеки.

В ході проведеного рейду особливу увагу було акцентовано на відповідність технічним вимогам  систем опалення в будинках соціально незахищених верств населення.  Проведено інструктаж та  надано рекомендації, щодо дотримання   правил пожежної  безпеки під час експлуатації пічного опалення.

Святий Миколай крокує Грицівською громадою!

Діти завжди чекають дива, подарунків і привітань, а особливо в День святого Миколая.
Вже другий рік поспіль у Грицівській громаді на передодні свята усі вихованці дитячих садочків та учні шкіл отримують солодкі подарунки.
З 15 по 19 грудня 2021 до кожного вихованця дитячих садочків та учнів шкіл Грицівської громади завітає святий Миколай з приємним сюрпризом.
Це стало можливим завдяки плідній співпраці Грицівської селищної ради, голова Марина Поліщук з:
ТОВ Епіцентр Агро (керівник служби соціальної політики Хмельницького регіону у Епіцентр Агро, депутат Хмельницької обласної ради – Світлана Павлишина , заступник керівника департаменту соціальної політики у Епіцентр Агро Лариса Трачук , керівник Північного кластера «Епіцентр Агро» Сергій Філюк),
Фермерське господарство «Світанок» – Іван та Сергій Конончуки,
Компанія КЕРНЕЛ ТОВ «Енселко Агро»,
Фермерське господарство «Агроінвест проект – 2005» – Валентина Поліщук та Анатолій Панчук,
Аграрна компанія ТОВ “АТК” – Станіслав Андрієвський.
Нехай кожна дитина буле щасливою, а дитячі мрії обов’язково здійсняться!

Співпраця – позитивний результат для громади

14 грудня 2021 року відбулися виїздні зустрічі з жителями Гриціської громади – пайовиками (смт Гриців та села Корпилівка, Рожична, Орлинці, Устянівка) та Грицівським селищним головою Марина Поліщук , керівником служби соціальної політики Хмельницького регіону, депутатом Хмельницької обласної ради – Світлана Павлишина, заступником керівника департаменту соціальної політики Лариса Трачук та депутатом Грицівської селищної ради Misha Ganaba . Під час зустрічі було підсумовано, що зроблено за 2021 рік у співпраці (соціальна угода).Жителі смт Грицева та старостинських округів мали можливість донести інформацію про найбільш болючі проблеми.Грицівський селищний голова Марина Поліщук донесла інформацію про використання коштів із місцевого бюджету та соціальної угоди на розвиток громади, за рік що минає.