Засідання виконавчого комітету Грицівської селищної ради

25 листопада 2021 року відбулося чергове засідання виконавчого комітету Грицівської селищної ради під головуванням селищного голови Марини Поліщук.

На розгляд членів виконкому виносилося 9 проєктів рішень.

Заступник селищного голови Олена Полєва інформувала:

  • Про стан погашення заборгованості, підвищення рівня заробітної плати та легалізації трудових відносин в громаді.

Начальник фінансового відділу Сергій Волошин інформував:

  • Про проект бюджету Грицівської селищної ради територіальної громади на 2022 рік.

Начальник служби у справах дітей Наталія Паламарчук інформувала:

  • Про створення та затвердження складу міждисциплінарної команди для організації соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах.

Начальник відділу житлово-комунального господарства, транспорту та благоустрою Сергій Малишко інформував:

  • Про надання дозволу на видалення зелених насаджень на території Грицівської селищної ради.
  • Про надання дозволу на встановлення пам’ятного знаку на єврейському кладовищі в смт Гриців.

Начальник відділу охорони здоровя та соціального захисту населення інформувала:

  • Про надання одноразової матеріальної допомоги громадянам, які опинились в складних життєвих обставинах.

Керуюча справами Ірина Гарбар інформувала:

  • Про заходи по Грицівській селищній раді у зв’язку з Днем пам’яті жертв голодоморів.
  • Про взяття на квартирний облік дитини, позбавленої батьківського піклування.
  • Про впорядкування адресних господарств на території Грицівської селищної ради.

Актуальні рекомендації по роботі з електронними лікарняними

З початку впровадження електронних листків непрацездатності Шепетівським відділенням управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницькій області прийнято від роботодавців та опрацьовано заяви-розрахунки на фінансування майже 500 е-лікарняних.

Нагадаємо, що допомога по тимчасовій втраті працездатності покликана компенсувати працівнику втрачений за час лікування заробіток. Її розмір залежить від середньоденного доходу і тривалості страхового стажу – сума допомоги складе 50 % середньої зарплати, якщо стаж до 3-х років; 60 % – від трьох до п’яти років; 70 % – від п’яти до восьми років і 100 %, якщо стаж понад 8 років.

Таким чином, від правильності визначеного розміру страхового стажу залежить розмір допомоги по тимчасовій непрацездатності кожної застрахованої особи.

Для визначення страхового стажу, якщо застрахована особа працює на одному підприємстві менше 8 років, можуть використовуватись такі відомості:

– додаток 4 «Форма ОК-5»;

– додаток 5 «Форма ОК-7»;

– додаток 9 «Дані про трудовий та страховий стаж»;

– трудова книжка.

Якщо працівник почав трудову діяльність у 2016 році та пізніше, достатньо врахувати дані з додатку 9. Це пов’язано з тим, що з 01.01.2016 для платників єдиного внеску було запроваджено однакову ставку єдиного внеску в розмірі 22 відсотки. Тож, починаючи з цієї дати, страховий стаж за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та за пенсійним страхуванням співпадають.

Однак до цього періоду страхові стажі можуть мати відмінності, тому використовувати дані з додатку 9 потрібно з обережністю. Період страхового стажу з 01.01.2011 по 01.01.2016 необхідно обчислювати з використанням довідок «Форма ОК-5» або «Форма ОК-7», а також даних про трудову діяльність, зазначених у трудовій книжці. А період страхового стажу до 2011 року – на підставі трудової книжки.

Електронні листки непрацездатності формуються на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність для тих пацієнтів, яких було ідентифіковано як застрахованих осіб. Однак бувають випадки, коли е-лікарняний не створюється – найчастіше це пов’язано із помилками в персональних даних. Інформація щодо пацієнта вноситься у медичний висновок автоматично і співпадає з даними, зазначеними у декларації із сімейним лікарем. Якщо персональні дані пацієнта, зазначені у декларації, не співпадуть із даними у реєстрі застрахованих осіб – е-лікарняний не створиться.

Часто такі помилки пов’язані із застарілою інформацію, яка не була вчасно оновлена застрахованими особами та їх роботодавцями (наприклад, при зміні прізвища), а також різними варіантами написання ПІБ (наприклад, Наталя і Наталія).

Тож працівникам важливо слідкувати за актуальністю своїх персональних даних і завчасно перевіряти правильність внесеної інформації. Про всі зміни потрібно оперативно повідомляти лікаря і роботодавця.

Процедура, а також строки призначення допомог за е-лікарняними не змінились – як і раніше, призначити працівнику матеріальне забезпечення необхідно упродовж 10 календарних днів з дати видачі лікарняного, ще 5 робочих днів відведено для формування заяви-розрахунку. Водночас, дата видачі паперового і е-лікарняного відрізняються.

Датою видачі для електронних листків непрацездатності вважається восьмий день після дати закриття, яка зазначена в документі. А для е-лікарняних по вагітності та пологах – восьмий день після дати відкриття.

Тож 10 днів на призначення матеріального забезпечення починають рахуватись саме з дати видачі е-лікарняного, тобто з восьмого дня після дати його закриття (або дати відкриття для е-лікарняних по вагітності та пологах).

З’ясувати, коли оплатять е-лікарняний, можна у відділеннях управлінь виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України або онлайн – інформація про стан фінансування лікарняних і декретних допомог щоденно оновлюється у телеграм-каналі Фонду https://t.me/socialfund. Перші п’ять днів страхового випадку оплатить роботодавець, а решту аж до одужання фінансує Фонд соціального страхування України (за винятком допомог по вагітності та пологах і по догляду за хворими дітьми – вони оплачуються за кошти Фонду з першого дня). Щоб дізнатись дату фінансування, потрібно знати точну дату подання роботодавцем заяви-розрахунку за е-лікарняним – не втрачайте зв’язок і цікавтесь станом оформлення заяви.

Незалежно від обставин набуття хвороби або отримання травми пацієнту відкриється е-лікарняний з причини «Тимчасова непрацездатність з хвороби або травми, що не пов’язані з нещасним випадком на виробництві». Однак, якщо випадок стався внаслідок професійної діяльності працівника, одночасно буде розпочато процедуру розслідування. Участь у розслідуванні беруть, зокрема, представники Фонду соціального страхування України – якщо під час розслідування зв’язок з виробництвом буде підтверджено, вони оновлять причину непрацездатності в електронному лікарняному. Для цього роботодавцям не потрібно додатково звертатись до Фонду – лікарі ФССУ внесуть зміни самостійно.

Шепетівського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування Українив Хмельницькій області  

Всеукраїнська акція “16 днів проти насильства”

З 25 листопада до 10 грудня проходить щорічна акція “16 днів проти насильства” основною метою акції є:

✅ привернення уваги громадськості до актуальних для суспільства проблем подолання насильства в сім’ї, протидії торгівлі людьми та жорстокого поводження з дітьми, гендерного насильства та забезпечення рівних прав жінок і чоловіків;

✅ активізація партнерського руху органів державної влади, державних закладів, громадських організацій щодо викорінення домашнього насильства;

✅ проведення інформаційних кампаній з метою підвищення обізнаності населення України з питань попередження насильства в сім’ї, жорсткого поводження з дітьми, формування свідомості всіх верств населення щодо нетерпимого ставлення до насильства;

✅ формування свідомості усіх верств населення щодо нетерпимого ставлення до насильства

Шістнадцятиденний період акції охоплює наступні важливі дати:

– 25 листопада – Міжнародний день боротьби з насильством щодо жінок;

– 1 грудня – Всесвітній день боротьби зі СНІДом;

– 2 грудня – Міжнародний день боротьби з рабством;

– 3 грудня – Міжнародний день людей з обмеженими фізичними можливостями;

– 5 грудня – Міжнародний день волонтера;

– 6 грудня – Вшанування пам’яті студенток, розстріляних у Монреалі;

– 10 грудня – Міжнародний день прав людини.

   Відповідно до рішення виконавчого комітету Грицівської селищної ради №47 від 14.05.21 року на території громади заплановано ряд заходів, які будуть висвітлені по закінченню акції на сайтах селищної ради, закладів освіти та культури.

Відбулося засідання комісії з питань захисту прав дитини

    Кожна дитина потребує піклування і доброзичливого ставлення до себе, відчуття своєї необхідності. Ці чинники впливають на здоровий розвиток дитини, формування її особистості, моральних та етичних норм. З метою захисту найкращих інтересів дітей нашої громади, 24 листопада 2021 року під керівництвом Грицівського селищного голови Марини Поліщук, відбулося засідання комісії з питань захисту прав дитини.  

   Під час засідання було розглянуто питання про створення та затвердження складу міждисциплінарної команди для організації соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах.

  Основини завданнями міждисциплінарної команди є:

– прийняття узгоджених дій та рішень в інтересах дитини;

– аналіз інформації про дитину, її сім’ю, складні життєві обставини, в яких вона перебуває, результатів оцінювання потреб дитини та її сім’ї у соціальних послугах, здатності батьків здійснювати догляд та виховання дитини, рівня виконання ними батьківських обов’язків;

-розроблення, виконання, систематичний (щоквартальний) перегляд і коригування індивідуального плану із забезпеченням відповідності запланованих заходів інтересам дитини, а також індивідуального плану надання соціальних послуг, у тому числі плану соціального супроводу сім’ї дитини;

– ініціювання розгляду питання щодо соціального захисту дитини, яка перебуває у складних життєвих обставинах, на засіданні комісії з питань захисту прав дитини, зокрема щодо обов’язковості надання соціальних послуг (проходження індивідуальних корекційних програм) особам у разі невиконання ними батьківських обов’язків, вчинення домашнього насильства чи жорстокого поводження з дитиною.

За результатами засідання комісією прийнято виважені рішення, спрямовані на захист прав та інтересів дітей.

Профілактичний рейд

З настанням холодної пори року набуває особливої актуальності тема пожежної безпеки у побуті. 

    23 листопада 2021 року, з метою попередження виникнення пожеж та надзвичайних ситуацій через порушення правил пожежної безпеки у побуті, службою у справах дітей Грицівської селищної ради спільно з представником 29 ДПРП 5 ДПРЗ ГУ ДСНС у Хмельницькій області та поліцейським офіцером громади проведено профілактичний рейд.

    Рятувальник та поліцейський офіцер громади поспілкувалися з сім’ями та нагадали їм основні правила пожежної безпеки у побуті, причини виникнення пожеж, нагадали про правила експлуатації електричних приладів. Особливо наголосили на недопущенні пустощів з вогнем малолітніх дітей та паління у нетверезому стані, що дуже часто призводить до фатальних наслідків. Крім того, надали рекомендації щодо покращення протипожежного захисту помешкань. Для того, щоб громадяни не забували поради та дотримувалися правил безпечної поведінки, наприкінці бесід їм вручали тематичні листівки.

   Начальником служби обстежено умови проживання дітей в сім’ях, проведено профілактичні бесіди з батьками щодо належного виконання батьківських обов’язків.

Інформація про діяльність голови та депутатського корпусу Хмельницької обласної ради за рік діяльності

Шановні жителі громади. До вашої уваги інформація про діяльність голови обласної ради Віолети Лабазюк та депутастького корпусу обласної ради за рік діяльності (у форматі Adobe Reader).

 

Методичні матеріали та зразки пам’яток з питань пожежної безпеки

Щорічно з приходом осінньо-зимового періоду значно збільшується кількість пожеж. Основними причинами пожеж у цей період є порушення вимог пожежної безпеки під час монтажу й експлуатації пічного опалення, електронагрівальних та газових приладів.

З метою посилення інформаційних заходів, спрямованих на інформування та попередження населення щодо дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій та з метою забезпечення пожежної безпеки їхніх домівок пропонуємо  методичні матеріали та зразки пам’яток з питань пожежної безпеки.

Хмельницьке РВ АМУ провело навчання для фахівців структурних підрозділів місцевих рад із питань архітектури, містобудування, земельних відносин та землеустрою

18 листопада у Хмельницькому відбулась  практична сесія із застосування законодавства Хмельницького регіонального відділення Асоціації міст України на тему: «Планування розвитку громад, складання містобудівної документації, спрощення зміни цільового призначення. Схема просторового  планування території громади як інструмент комплексного управління у використанні земель, зонування території».

Захід проведено в рамках спільного проекту АМУ та ДЕСПРО. Практична сесія відбулася з дотриманням усіх карантинних норм та вимог.

Учасниками заходу стали голови громад та їх профільні заступники, фахівці структурних підрозділів місцевих рад із питань архітектури, містобудування, земельних відносин та землеустрою.

З вітальним словом до присутніх звернулася Тетяна Крупа, т.в.о .виконавчого директора Хмельницького регіонального відділення Асоціації міст України. Вона розповіла про напрацювання АМУ та роботу РВ у поточному бюджетному періоді. Окремо зупинилась на відстоюванні фінансової незалежності громад та роботі, що стосується збільшення відсотка ПДФО для місцевих бюджетів та неприйнятності змін до Бюджетного кодексу передбачених законопроектом 6062, прийняття якого було відтерміновано.

«Нам вдалося зібрати потужну команду спікерів, які сьогодні розкриють найактуальніші питання усіх органів місцевого самоврядування та, сподіваємось, що досвід колег із Хмельницької міської ради стане вам усім в нагоді» – підсумувала Тетяна Крупа.

Модератором заходу був Максим Дружинін, в.о. начальника управління архітектури та містобудування Хмельницької міської ради.

Він розкрив перше питання сесії: Планування розвитку громад, державна електронна система у сфері будівництва (містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки, будівельні паспорти забудови земельної ділянки). Розпочав з обґрунтування необхідності планування розвитку громад та прийнятої постанови Кабінетом Міністрів України від 1 вересня 2021 р. № 926 «Про затвердження Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації». Матрицею, або своєрідним «фундаментом» для стратегічного плану розвитку громади є плани просторового розвитку території – містобудівна документація, що визначає головні питання довгострокового планування та забудови території громади.

Були наданні роз’яснення щодо планування територій на місцевому рівні, яке здійснюється шляхом розроблення та затвердження комплексних планів просторового розвитку територій територіальних громад, генеральних планів населених пунктів, детальних планів території, а також механізм здійснення розроблення, оновлення, внесення змін, погодження та затвердження проєктів містобудівної документації на місцевому рівні. Також ознайомив присутніх із офіційним геопорталом Хмельницької міської ради.

 

Наступним спікером стала Юлія Трімасова, начальник відділу генерального плану управління архітектури та містобудування Хмельницької міської ради. Її доповідь також стосувалась планування розвитку громад, а саме: комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану, плану зонування, детального плану). Розповіла про ці теми на основі даних із офіційного геопорталу Хмельницької міської ради. Були детально розкриті три організаційні етапи, за допомогою яких здійснюється розроблення, оновлення та внесення змін містобудівної документації на місцевому рівні (комплексного плану, генеральних планів населених пунктів, детальних планів території) щодо території територіальної громади. На практичних прикладах надана інформація щодо складу містобудівної документації на місцевому рівні та переліку графічних матеріалів, які є обов’язковими складовими. Були розглянуті підстави, якими керується ОМС для прийняття рішення щодо розроблення або внесення змін до комплексного плану.

Питання «Законодавство України у сфері регулювання містобудівної діяльності. (Закон 711-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель», що був прийнятий 17 червня 2020 року та набув чинності з 24 липня 2021 року) розкрила Тетяна Лисак, головний юрисконсульт управління архітектури та містобудування Хмельницької міської ради.

Сергій Владіміров, директор ТзОВ «КАЙЛАС-К» розповів учасникам практичної сесії про складання містобудівної документації: комплексний план просторового розвитку території територіальної громади, генеральний план, план зонування, детальний план.

В.о. начальника управління земельних ресурсів Хмельницької міської ради Людмила Матвеєва доповідала про схему просторового планування території громади, як інструмент комплексного управління у використанні земель та спрощення зміни цільового призначення.

Ще одна спікерка заходу – Марина Вінер, в.о. начальника управління з питань державного архітектурно-будівельного контролю Хмельницької міської ради розкрила у доповіді питання «Державна електронна система у сфері будівництва (документи дозвільного і декларативного характеру на будівництво об’єктів класу наслідків СС1)».

Насамкінець модератор та доповідачі підбили підсумки, присутні фахівці місцевих рад задали питання модератору та обмінялися контактами для подальшої співпраці та взаємодопомоги.

Опитування підприємців

Державна установа «Офіс з розвитку підприємництва та експорту» розпочала масштабне опитування українських підприємців, експортерів, галузевих і бізнес асоціацій щодо пріоритетів експортної діяльності. Метою зазначеного опитування є аналіз потреб українського бізнесу з наступних напрямків: експортна освіта, аналітика та консалтинг, готовність до експорту, пріоритетні закордонні ринки та виклики, які постають при зовнішньоекономічній діяльності. Посилання на опитування: https://cutt.ly/hTi07tJ. Встановлена дата закінчення приймання відповідей: 15 грудня 2022 року. Результати опитування будуть оприлюднені на Експортному веб-порталі на початку 2022 року.