Що робити, якщо у працівника або учня профтеху з’явилися симптоми респіраторного захворювання

Якщо під час освітнього процесу в учня або працівника профтеху виявлять ознаки респіраторного захворювання – адміністрація та медик закладу мають ізолювати таку людину від колективу та, за потреби, викликати швидку допомогу. Лист із чітким алгоритмом дій, яких мають дотримуватися заклади у таких ситуаціях, був розісланий сьогодні, 3 вересня 2020 року, на місця. 

“Попередньо ми наголошували закладам, що вони мають будувати освітній процес, зважаючи на епідеміологічну ситуацію у своєму регіоні і гнучко реагувати на зміни, якщо такі будуть. На місцях можуть відбуватися різні ситуації і ми хочемо, щоб усі учасники освітнього процесу не панікували, а чітко розуміли, як потрібно діяти. Тому ми напрацювали рекомендації, у яких виписали, що потрібно робити, коли ознаки респіраторного захворювання є в учня або працівника закладу”, – пояснила генеральна директорка директорату професійної освіти МОН Ірина Шумік. 

Якщо в учня профтеху з’явилися симптоми респіраторної хвороби:

  1. він має одягти маску та перейти у тимчасову ізоляцію – для цього заклад профосвіти відводить окреме приміщення;
  2. медичний працівник проводить первинний огляд учня, вимірює температуру та, за потреби, викликає швидку;
  3. педагог (класний керівник/майстер виробничого навчання) повідомляє батьків або осіб, які їх замінюють, про виявлені симптоми;
  4. медик або педагог профтеху відправляє учня додому або передає батькам (якщо вік учня менше 18 років). У випадку госпіталізації швидка допомога доставляє його до стаціонару;
  5. медичний працівник профтеху надсилає екстрене повідомлення форми 058/о про підозру на інфекційне захворювання до місцевого лабораторного центру, а також реєструє випадок у журналі реєстрації форми 060/о;
  6. у приміщені, де перебував учень, проводиться додаткове провітрювання та дезінфекція поверхонь;
  7. під час епідеміологічного розслідування епідеміологами лабораторного центру медпрацівник або педагог допомагає визначити коло осіб, які контактували з учнем;
  8. у разі підтвердження коронавірусної інфекції COVID-19 учні групи, де навчався хворий, та педагоги, з якими він контактував, самоізолюються на 14 днів; 
  9. для групи, яка перебуває на самоізоляції, директор профтеху забезпечує дистанційне навчання. Практика, у разі неможливості адаптації до технологій дистанційного навчання, переноситься на період до завершення самоізоляції.

Якщо в працівника профтеху з’явилися симптоми респіраторної хвороби:

  1. він має одягти маску та перейти у тимчасову ізоляцію – для цього заклад профосвіти відводить окреме приміщення;
  2. медичний працівник проводить первинний огляд особи, вимірює температуру та, за потреби, викликає швидку;
  3. керівник закладу відправляє працівника додому для подальшого звернення до лікарні. Якщо є потреба у госпіталізації – швидка допомога доставляє працівника до стаціонару;
  4. в приміщені, де перебував працівник, проводиться додаткове провітрювання та дезінфекція поверхонь;
  5. у разі підтвердження COVID-19 у працівника, всі учасники освітнього процесу, з якими він контактував, самоізолюються на 14 днів. 

Важливо, що ніхто з працівників закладу, які будуть залученими до таких ситуацій, не можуть розголошувати інформацію про стан здоров’я людини, зокрема, її прізвище та ім’я. 

«Червоний» рівень епідемічної небезпеки встановлений у 29 адміністративно-територіальних одиницях

Державна комісія з питань ТЕБ та НС на засіданні 3 вересня переглянула поділ регіонів за рівнями епідемічної небезпеки COVID-19. «Червоний» рівень встановлено у 29 адміністративно-територіальних одиницях, «помаранчевий» — у 89, «жовтий» — у 139. Про це повідомив Міністр охорони здоров’я Максим Степанов на брифінгу за результатами засідання комісії.

«Рівні епідемічної небезпеки визначені за чіткими ознаками, які встановлені відповідною постановою уряду, а саме: за кількістю заповнених лікарняних ліжок, числом тестувань та нових випадків захворювання на COVID-19 протягом 14 днів на 100 тисяч населення», — підкреслив Міністр Максим Степанов. 

За результатами засідання комісії, прийнято рішення встановити з 00:00 годин 7 «червоний» рівень епідемічної небезпеки поширення COVID-19:

  • в Івано-Франківській області: м. Івано-Франківськ, м. Коломия, м. Калуш, Косівський та Тисменицький райони;
  • в Одеській області: м. Біляївка та м. Ізмаїл, а також Болградський район; 
  • в Рівненській області: м. Дубно та Костопільський район; 
  • у  Тернопільській області: м. Тернопіль, м. Бережани, м. Чортків, Бережанський, Бучацький, Гусятинський, Монастирський, Теребовлянський, Тернопільський та Чортківський райони;
  • в Харківській області: Великобурлуцький район;
  • у Чернівецькій області: м. Чернівці та Вижницький, Глибоцький, Заставнівський, Кіцманський, Новоселицький, Сторожинецький райони; 
  • у Чернігівській області: Бобровицький район.

 
«У порівнянні з минулим засіданням комісії, коли було встановлено “червоний” рівень епідемічної небезпеки поширення COVID-19 у 21 районі або місті, зараз цей рівень поширюється на 29 адміністративно-територіальних одиниць. Водночас місто Острог, яке два тижні перебувало на “червоному” рівні епідемічної небезпеки, зараз, згідно з показниками, вийшло з цього рівня і перебуває на “помаранчевому”», —  зазначив Міністр Максим Степанов.

Очільник МОЗ наголосив, що з «червоного» рівня також вийшли Городенківський район Івано-Франківської області та Радивилівський район Рівненської області.

ПОДІЛ РЕГІОНІВ ЗА РІВНЯМИ ЕПІДЕМІЧНОЇ НЕБЕЗПЕКИ COVID-19

Інформація про поширення коронавірусної інфекції 2019-nCoV

За даними Центру громадського здоров’я, станом на 4 вересня в Україні зафіксовано 2723 нових випадків коронавірусної хвороби COVID-19.

4 вересня (станом на 9:00) в Україні 130 951 лабораторно підтверджений випадок COVID-19, з них 2761 летальний, 60 613 пацієнтів одужали. За добу зафіксовано 2723 нові випадки. Загалом проведено 1 648 087 тестувань методом ПЛР. Усього за добу одужали 937 пацієнтів. Наразі коронавірусна хвороба виявлена:

  • Вінницька область — 4269 випадків;
  • Волинська область — 5723 випадки;
  • Дніпропетровська область — 2570 випадків;
  • Донецька область — 1576 випадків;
  • Житомирська область — 3550 випадків;
  • Закарпатська область — 7888 випадків;
  • Запорізька область — 1768 випадків;
  • Івано-Франківська область — 9845 випадків;
  • Кіровоградська область — 841 випадок;
  • м. Київ — 14 477 випадків;
  • Київська область — 6017 випадків;
  • Львівська область — 15 312 випадків;
  • Луганська область — 393 випадки;
  • Миколаївська область — 1446 випадків;
  • Одеська область — 8038 випадків;
  • Полтавська область — 886 випадків;
  • Рівненська область — 9535 випадків;
  • Сумська область — 1680 випадків;
  • Тернопільська область — 6841 випадок;
  • Харківська область — 10 312 випадків;
  • Херсонська область — 444 випадки;
  • Хмельницька область — 2848 випадків;
  • Чернівецька область — 10 786 випадків;
  • Черкаська область — 1756 випадків;
  • Чернігівська область — 2150 випадків.

Дані з тимчасово окупованих територій АР Крим, Донецької, Луганської областей та міста Севастополя відсутні.Дослідження проводилися вірусологічною референс-лабораторією Центру громадського здоров’я України, а також обласними лабораторіями. Станом на ранок 4 вересня 2020 року до Центру надійшло 3131 повідомлення про підозру на COVID-19. Всього з початку 2020 року надійшло 192 647 повідомлень про підозру на COVID-19.

МОЗ закликає: при перших симптомах респіраторних захворювань обов’язково зателефонуйте своєму сімейному лікарю. 

Поважний 95–річний ювілей зустріла жителька села Курганівка

Вчора, 2 вересня відсвяткувала свій поважний  95–річний ювілей ветеран війни і праці – Жвалюк Софія Устимівна із села Курганівка.  У цей день до оселі іменинниці завітали заступник Грицівського селищного голови Наталія Ленчук, інспектор соціальної допомоги відділу охорони здоров’я та соціального захисту населення Тетяна Савчук, в.о. старости сіл Велика Шкарівка, Курганівка, Онишківці Сергій Прикоп та працівники культури Грицівської ОТГ.

       Голова Шепетівської районної державної адміністрації Юрій Басюк та голова Шепетівської районної ради Петро Дзяворук долучились до вітань і нагородили Софію Устимівну Грамотою за багаторічну сумлінну працю, активну життєву позицію, вагомий внесок у розвиток територіальної громади та з нагоди 95 – річчя від Дня народження, а також передали подарунок.

     Нелегким було дитинство та юність ювілярки, у воєнні роки довелось разом з іншими однолітками побувати на каторжних роботах у Німеччині, де провела 3,5 роки свого життя.         

      Повернувшись назад до України, стала працювати у колгоспі. Чимало подій довелось пережити цій мужній жінці, але вона зуміла вистояти.

    У Софії Устимівни був син, але на жаль він помер, залишились внуки і правнуки. Так склалось, що вони живуть далеко, але з роками здоров’я  не міцнішає, тому їй у всьому допомагає племінник з дружиною – Олександр та Алла Шевченки. 

       На адресу ювілярки звучало багато теплих та зворушливих привітань від гостей, які бажали міцного здоров’я, довгих років життя та мирного неба, і звісно ж, не обійшлося без подарунків, квітів, запашного короваю та гарного музичного вітання від працівників культури Великошкарівського будинку культури.

Рятувальники закликають громадян дотримуватися правил безпеки в екосистемах під час пожежонебезпечного періоду

За прогнозами Укргідрометцентру, найближчим часом в Україні переважатиме тепла та посушлива погода, що створить передумову для утримання надзвичайної пожежної небезпеки. Зокрема, упродовж 2-4 вересня у південній частині, східних, центральних областях та більшості районів Сумської і Хмельницької областей переважатиме найвищий рівень пожежної небезпеки.

Як наслідок, різко загострюється ситуація із пожежами у природних екосистемах. Щороку вони завдають значного збитку державі, навколишньому середовищу, а швидке неконтрольоване поширення вогню може призвести до знищення житла громадян. Найбільш небезпечними є лісові пожежі, на які витрачаються значні матеріальні і людські ресурси.

Крім того, пожежі на полігонах твердих побутових відходів – сміттєзвалищах, також викликають чималий суспільний резонанс, адже несуть загрозу життєдіяльності населення, значно погіршуючи екологічний стан навколишнього середовища через виділення шкідливих продуктів горіння.

Також гострою у спеку стає проблема загорянь на торфовищах, адже висока температура повітря унеможливлює їх утримання у достатньо зволоженому стані.

За статистикою, основними причинами виникнення пожеж на відкритих територіях є людська діяльність. В теплу погоду громадяни активно вирушають на відпочинок до лісових масивів та впорядковують власні домогосподарства, спалюючи сміття. Однак варто пам’ятати, що при 4 чи 5 класі пожежної небезпеки достатньо навіть одного непогашеного сірника для того, щоб спровокувати масштабну пожежу на відкритій території.

Зважаючи на те, що пожежонебезпечний період перебуває в активній фазі, Державна служба України з надзвичайних ситуацій звертається до громадян з проханням не провокувати пожежі на відкритих територіях та дотримуватися елементарних правил безпеки під час відпочинку на природі.

Пам’ятайте! Протягом пожежонебезпечного періоду забороняється:

– відвідувати хвойні ліси при оголошенні надзвичайної пожежної небезпеки 5-го класу;

– розводити багаття у лісі та лісопосадках;

– заїжджати автомобілем до лісу;

– палити, кидати у лісі та лісопосадках непогашені сірники або недопалки;

– залишати у лісі просочене бензином, гасом, мастилом або іншими горючими речовинами ганчір’я;

– полювати у лісі з використанням вогнепальної зброї;

– створювати смітники та спалювати відходи;

– спалювати стерню та післяжнивні залишки на сільськогосподарських полях;

Шановні громадяни! Якщо ви помітили займання в лісах, посадках та на відкритих територіях, негайно телефонуйте за номером 101.

Лише дотримання елементарних правил пожежної безпеки застереже від трагічних наслідків та матеріальних збитків.

Автономія вчителя, особливості ДПА та формувального оцінювання – МОН розробило рекомендації для пілотних 4-х класів

У 4-х пілотних класах, що є учасниками Всеукраїнського експерименту за темою “Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації Державного стандарту початкової загальної середньої освіти”, вчителі самостійно планують освітній процес та оцінювання учнів, а також проводитимуть ДПА для учнів, яких навчали. Про це йдеться у методичних рекомендаціях, оприлюднених на сайті МОН.

Освітній процес у 4-му класі, як і раніше, побудовано на основі інтегрованого підходу. Вчителі планують освітній процес у довільній формі за модельними програмами, які окреслюють зміст навчальних предметів або інтегрованих курсів на основі очікуваних результатів навчання. В основу рекомендацій щодо планування покладено тематику і проблематику, запропоновану вчителями пілотних шкіл з урахуванням учнівських запитів.

Прогалини в результатах, які могли виникнути у третьому класі під час вимушеного дистанційного навчання, варто виявляти поступово, спостерігаючи за учнями та проводячи планові тематичні діагностичні роботи. Якщо компенсації знань потребують не менш ніж половина учнів, рекомендовано внести необхідні зміни до календарно-тематичних планів. Водночас варто подбати про мотивацію до навчання учнів, які не мають прогалин у знаннях.

У 4-му пілотному класі застосовується формувальне та підсумкове оцінювання. Формувальне оцінювання здійснюється через:

  • спостереження вчителя за навчальною та іншою діяльністю учнів;
  • аналізу портфоліо учнівських робіт, попередніх навчальних досягнень учнів, результатів їхніх діагностичних робіт;
  • самооцінювання та взаємооцінювання результатів діяльності учнів;
  • оцінювання особистісного розвитку та соціалізації учнів їхніми батьками;
  • прийоми зворотного зв’язку щодо сприйняття та розуміння учнями навчального матеріалу.

Підсумкове оцінювання – тематичне, семестрове і річне – здійснюється за рівневою шкалою, яка включає початковий, середній, достатній та високий рівні.

Підсумкове тематичне оцінювання проводять за допомогою діагностичних робіт, які можуть бути усними чи письмовими, у формі тестів, практичної роботи тощо. Форми і види оцінювання, зміст завдань педагог обирає самостійно. Обов’язковим є проведення діагностичних робіт із навчальних предметів або інтегрованих курсів “Українська мова”, “Математика” і “Я досліджую світ”.

Наприкінці навчання у 4-му класі учні складатимуть Державну підсумкову атестацію. Насамперед, вона є інструментом моніторингу якості освітньої діяльності шкіл та якості освіти, тому результати ДПА не можуть обмежувати право переходити до 5-го класу. Результати ДПА також не можна використовувати для ранжування і відбору в різнорівневі класи гімназій.

ДПА для 4-х класів проводитимуть у закладах, де учні навчаються, і вчителями, які їх навчали. Атестація з української мови і математики є обов’язковою. Після завершення навчання та на підставі результатів річного оцінювання і ДПА учні отримують свідоцтво про початкову освіту.

Класний журнал 4-х класів можна заповнювати в електронній або паперовій формі. Школи можуть створювати документи лише в електронній формі, якщо це дозволяє технічне забезпечення. До класного журналу записують лише результати підсумкового оцінювання – за І, ІІ семестр та навчальний рік.

Педагогам також рекомендовано враховувати висновки за результатами першого етапу моніторингового дослідження впровадження реформи Нової української школи, проведеного у 2019 році. Зокрема, на основі результатів дослідження педагогам радять:

  • своєчасно надавати учням і отримувати від них зворотний зв’язок;
  • звертати увагу на зусилля кожної дитини та її навчальний поступ;
  • надавати учням змогу самостійно виправляти помилки, звертати їхню увагу на те, що саме потребує виправлення або поліпшення в роботі.

Нагадаємо, МОН розробило для директорів шкіл алгоритм дій у разі виявлення в учня або працівника закладу ознак гострого респіраторного захворювання.

Інформація про поширення коронавірусної інфекції 2019-nCoV

За даними Центру громадського здоров’я, станом на 3 вересня в Україні зафіксовано 2430 нових випадків коронавірусної хвороби COVID-19.

На сьогодні в Україні 65842 активних хворих на COVID-19.  Загалом за час пандемії 128 228 лабораторно підтверджених випадків COVID-19, з них 2710 летальних, 59 676 пацієнтів одужали. Проведено 1 621 697 тестувань методом ПЛР.  Усього за добу одужали 859 пацієнтів.

Наразі коронавірусна хвороба виявлена:

  •  Вінницька область — 4194 випадки;
  •  Волинська область — 5662 випадки;
  •  Дніпропетровська область — 2518 випадків;
  •  Донецька область — 1549 випадків;
  •  Житомирська область — 3471 випадок;
  •  Закарпатська область — 7788 випадків;
  •  Запорізька область — 1708 випадків;
  •  Івано-Франківська область — 9685 випадків;
  •  Кіровоградська область — 833 випадки;
  •  м. Київ — 14 158 випадків;
  •  Київська область — 5931 випадок;
  •  Львівська область — 15 116 випадків;
  •  Луганська область — 373 випадків;
  •  Миколаївська область — 1372 випадки;
  •  Одеська область — 7813 випадків;
  •  Полтавська область — 855 випадків;
  •  Рівненська область — 9476 випадків;
  •  Сумська область — 1629 випадків;
  •  Тернопільська область — 6637 випадків;
  •  Харківська область — 9941 випадок;
  •  Херсонська область — 435 випадків;
  •  Хмельницька область — 2740 випадків;
  •  Чернівецька область — 10 624 випадки;
  •  Черкаська область — 1670 випадків;
  •  Чернігівська область — 2050 випадків.


Дані з тимчасово окупованих територій АР Крим, Донецької, Луганської областей та міста Севастополя відсутні.

Дослідження проводилися вірусологічною референс-лабораторією Центру громадського здоров’я України, а також обласними лабораторіями. Станом на ранок 3 вересня 2020 року до Центру надійшло 2807 повідомлень про підозру на COVID-19. Всього з початку 2020 року надійшло 189 516 повідомлень про підозру на COVID-19.

МОЗ закликає: при перших симптомах респіраторних захворювань обов’язково зателефонуйте своєму сімейному лікарю. 

МОН розробило інструктивно-методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у школах на 2020/2021 навчальний рік


Міністерство освіти і науки України розробило інструктивно-методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у школах на 2020/2021 навчальний рік. Зокрема, визначено пріоритети роботи інклюзивно-ресурсних центрів та організації інклюзивного навчання в регіонах, що потраплять до “червоної” зони епідемічної небезпеки. Рекомендації оприлюднено на сайті МОН. 

Освітній процес у новому навчальному році має бути організований з урахуванням епідемічної ситуації в регіоні або окремих адміністративно-територіальних одиницях.

У разі встановлення “червоного” рівня епідемічної небезпеки психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги можуть надаватись дітям з ООП за допомогою дистанційних технологій. Водночас під час проведення таких занять слід враховувати індивідуальні потреби та потенційні можливості дитини з особливими освітніми потребами. 

Відновлення корекційно-розвиткової роботи у 2020/2021 навчальному році має розпочатися з аналізу динаміки розвитку дитини, вивчення сильних сторін та позитивних змін, що має стати основою плану корекційно-розвиткової роботи як складової індивідуальної програми розвитку учня з ООП. 

Роботу ІРЦ було відновлено у зв’язку з послабленням протиепідемічних заходів з 1 червня 2020 року. Так, за умови сприятливої епідеміологічної ситуації (“зеленого”, “жовтого” та “помаранчевого” рівнів епідемічної небезпеки у конкретному регіоні) ІРЦ продовжують надавати послуги у звичайному режимі, дотримуючись при цьому загальних протиепідеміологічних заходів, зокрема: 

  • провітрювання приміщення;
  • візуальної демонстрації дітям з ООП правил збереження дистанції, гігієни особистих речей тощо;
  • мінімізації використання спільних речей та іграшок;
  • недопущення харчування дітей з одного посуду. 

Звертаємо увагу, що подати заяву до ІРЦ можна, не виходячи з дому. 

Нагадуємо, що навчальний рік традиційно розпочався 1 вересня, але формат залежить від епідеміологічної ситуації.

Інформація про поширення коронавірусної інфекції 2019-nCoV

За даними Центру громадського здоров’я, станом на 2 вересня в Україні зафіксовано 2495 нових випадків коронавірусної хвороби COVID-19.

На сьогодні в Україні 64 325 активних хворих на COVID-19.  Загалом за час пандемії 125 798 лабораторно підтверджених випадків COVID-19, з них 2656 летальних, 58 817 пацієнтів одужали. Проведено1 597 707 тестувань методом ПЛР.  Усього за добу одужали 1015 пацієнтів.


Наразі коронавірусна хвороба виявлена:

  •   Вінницька область — 4109 випадків;
  •   Волинська область — 5589 випадків;
  •   Дніпропетровська область — 2454 випадки;
  •   Донецька область — 1505 випадків;
  •   Житомирська область — 3442 випадки;
  •   Закарпатська область — 7697 випадків;
  •   Запорізька область — 1657 випадків;
  •   Івано-Франківська область — 9522 випадки;
  •   Кіровоградська область — 826 випадків;
  •   м. Київ — 13 878 випадків;
  •   Київська область — 5842 випадки;
  •   Львівська область — 14 907 випадків;
  •   Луганська область — 346 випадків;
  •   Миколаївська область — 1320 випадків;
  •   Одеська область — 7697 випадків;
  •   Полтавська область — 832 випадки;
  •   Рівненська область — 9396 випадків;
  •   Сумська область — 1571 випадок;
  •   Тернопільська область — 6395 випадків;
  •   Харківська область — 9640 випадків;
  •   Херсонська область — 424 випадки;
  •   Хмельницька область — 2630 випадків;
  •   Чернівецька область — 10 487 випадків;
  •   Черкаська область — 1642 випадки;
  •   Чернігівська область — 1990 випадків.


Дані з тимчасово окупованих територій АР Крим, Донецької, Луганської областей та міста Севастополя відсутні.

Дослідження проводилися вірусологічною референс-лабораторією Центру громадського здоров’я України, а також обласними лабораторіями. Станом на ранок 2 вересня 2020 року до Центру надійшло 2678 повідомлень про підозру на COVID-19. Всього з початку 2020 року надійшло 186 709 повідомлень про підозру на COVID-19.

Дані у розрізі областей можна знайти за посиланням.

МОЗ закликає: при перших симптомах респіраторних захворювань обов’язково зателефонуйте своєму сімейному лікарю. 

Новий навчальний рік: продовжується співпраця служби зайнятості з навчальними закладами

З початком нового навчального року фахівці Хмельницької обласної служби зайнятості продовжують співпрацю із навчальними закладами області.

«Для успішного працевлаштування та правильного вибору професії, служба зайнятості тісно взаємодії з освітянами, цілеспрямовано проводить профорієнтаційну роботу серед школярів. Наші фахівці з профорієнтації надають консультації з питань професійного самовизначення, побудови кар’єри, мотивують до легальної зайнятості та роз’яснюють правила вибору професій», – зазначає директор Хмельницького обласного центру зайнятості Сергій Черешня.

У своїй роботі профорієнтатори служби зайнятості використовують  сучасні методи роботи, а саме: профорієнтаційні квести, брейн-ринги та мозкові штурми, уроки з вибору професій, економічні екскурсії, фотоконкурси та тестування в режимі онлайн на веб-платформі «Моя професія: консультаційна мережа». Загалом, з початку року профорієнтаційними послугами скористалися понад 4 тис. осіб з числа учнівської молоді.

Аби допомогти у виборі актуальної професії та підготувати молодь до виходу на ринок праці Хмельницька обласна служба зайнятості запустила новий профорієнтаційний проєкт «Успішна молодь – успішна громада». В рамках проєкту відбудеться заочний конкурс презентацій «Моя громада і Я» серед учнів 9-10 класів закладів загальної середньої освіти Хмельницької області.

Тож будемо раді бачити вас на наших заходах. Детальніше про профорієнтаційні послуги дізнавайтесь у будь-якому центрі зайнятості, або за телефоном (0382) 65-24-12.